Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 556127

Iskustva u pripremi i izvođenje kurikuluma specijalizacije obiteljske medicine u sklopu projekta: „Usklađivanje obiteljske medicine s Europskim standardima uvođenjem obvezne specijalizacije“.


Vrcić-Keglević, Mladenka; Tiljak, Hrvoje; Kašuba Lazić, Đurđica; Petriček, Goranka; Soldo, Dtahan
Iskustva u pripremi i izvođenje kurikuluma specijalizacije obiteljske medicine u sklopu projekta: „Usklađivanje obiteljske medicine s Europskim standardima uvođenjem obvezne specijalizacije“. // Medix : specijalizirani medicinski dvomjesečnik, 94/95 (2011), 158-166 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


Naslov
Iskustva u pripremi i izvođenje kurikuluma specijalizacije obiteljske medicine u sklopu projekta: „Usklađivanje obiteljske medicine s Europskim standardima uvođenjem obvezne specijalizacije“.
(Our experience with the preparation and conduction of the family medicine vocational training as a part of the project: "harmonisation of the family medicine with the European standards by introducing the obbligatory vocational training")

Autori
Vrcić-Keglević, Mladenka ; Tiljak, Hrvoje ; Kašuba Lazić, Đurđica ; Petriček, Goranka ; Soldo, Dtahan

Izvornik
Medix : specijalizirani medicinski dvomjesečnik (1331-3002) 94/95 (2011); 158-166

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
Obiteljska medicina; specijalizacija; harmonizacija
(Family medicine; vocational training; harmonisation)

Sažetak
Realizacijom Projekta «Usklađivanje obiteljske medicine s Europskim standardima uvođenjem obvezne specijalizacije», revitalizirana je specijalizacija iz obiteljske medicine. Specijalizacija je započela 1960 godine, ali je devedesetih godina skoro prekinuta. Prekid, ali i promjene u medicinskoj znanosti i praksi bili su motiv za izradu novog kurikuluma. Cilj ovog članka je podjeliti iskustva u njegovoj izradi i izvođenju. U planiranju kurikuluma obuhvaćeno je deset uobičajenih faza: određivanje edukativnih potreba, definiranje edukativnih ciljeva i s njima povezanog sadržaja nastave, definiranje edukativne strategije, uključujući i metoda poučavanja, izrada izvedbenog plana i definiranje uvjeta izvođenja, određivanje metoda evaluacije kurikuluma i metoda ispitivanja i ocjenjivanja polaznika, prezentaciju kurikuluma javnosti, te planiranje upravljanja i vođenja. Posebno naglašavamo izvedbeni dio kurikuluma, izvedbene programe A, B i C kako je definirano Projektom za prijelazni period do 2015. Također upućujemo na dokumente i radne materijale potrebne za izvođenje nastavnog plana i programa, kao što su: Vodič kroz specijalizaciju s edukativnim ciljevima i Priručnici za specijalizante i mentore. Iznesena su iskustva s izvođenjem i predložene mjere za unapređenje kvalitete.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
108-1081871-1897 - Utjecaj organizirane edukacije na kvalitetu rada u izvanbolničkoj zaštiti (Gordana Pavleković, )

Ustanove
Medicinski fakultet, Zagreb