Povezanost samokontrole, školskog uspjeha, zadovoljstva životom i depresivnosti kod osnovnoškolaca (CROSBI ID 369423)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Molnar, Irena
Brajša-Žganec, Andreja
hrvatski
Povezanost samokontrole, školskog uspjeha, zadovoljstva životom i depresivnosti kod osnovnoškolaca
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost samokontrole i pozitivnih životnih ishoda kod osnovnoškolaca te provjeriti postoje li razlike u samokontroli i zadovoljstvu životom s obzirom na dob i spol. Kao važne segmente života osnovnoškolaca promatrali smo školski uspjeh, odsustvo depresivnih simptoma (agitirano ponašanje, disforičnost/samovrednovanje i pospanost/autonomne reakcije) i globalno zadovoljstvo životom. Prijašnja istraživanja utvrdila su kako samokontrola pridonosi boljem školskom uspjehu i odsustvu psihopatoloških simptoma, kao i još nekim pozitivnim životnim ishodima. Istraživanjem smo pokušali potvrditi ove nalaze te istražiti kakvu ulogu u zadovoljstvu životom igra samokontrola. U istraživanju je sudjelovalo 238 učenika koji pohađaju 6, 7 i 8 razrede u tri različite osnovne škole. Za procjenu samokontrole korištena Kratka skala samokontrole, za procjenu zadovoljstva životom Kratka multidimenzionalna skala zadovoljstva životom te za mjerenje simptoma depresivnosti Test depresivnosti za djecu. Kao dodatne mjere uzeti su dob, spol i školski uspjeh, mjereni Upitnikom o općim informacijama i sociodemografskim obilježjima. Rezultati su pokazali kako postoje spolne razlike u samokontroli te dobne razlike u zadovoljstvu životom. Djevojčice iskazuju višu razinu samokontrole, a učenici 7.razreda iskazuju najviše zadovoljstvo životom. Multiplim regresijskim analizama istraženo je kako spol, dob i samokontrola predviđaju školski uspjeh, zadovoljstvo životom i simptome depresivnosti. Utvrđeno je kako samokontrola i spol uspješno predviđaju školski uspjeh, a samokontrola i dob predviđaju zadovoljstvo životom. Svi simptomi depresivnosti mogu se uspješno predvidjeti pomoću samokontrole. Kod disforičnosti/samovrednovanja i pospanosti/autonomnih reakcija spol je supressor varijabla. Dobiveni rezultati ukazuju na važnost samokontrole u uspjehu i zadovoljstvu u životu.
samokontrola; školski uspjeh; zadovoljstvo životom; simptomi depresivnosti
nije evidentirano
engleski
Correlation of self-control, academic achievement, life satisfaction and depression in primary school pupils
nije evidentirano
self-control; academic achievement; life satisfaction; symptoms of depression
nije evidentirano
Podaci o izdanju
60
24.11.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatski studiji
Zagreb