Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 556079

Korištenje facebook-a, te njegova povezanost sa samopoštovanjem i srahom od negativne evaluacije kod srednjoškolaca


Đurić, Vedrana
Korištenje facebook-a, te njegova povezanost sa samopoštovanjem i srahom od negativne evaluacije kod srednjoškolaca 2011., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb


Naslov
Korištenje facebook-a, te njegova povezanost sa samopoštovanjem i srahom od negativne evaluacije kod srednjoškolaca
(Facebook usage and its relation to self-esteem and fear of negative evaluation at high school students)

Autori
Đurić, Vedrana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb

Datum
22.09.

Godina
2011

Stranica
44

Mentor
Brajša-Žganec, Andreja

Ključne riječi
Samopoštovanje; strah od negativne evaluacije; korištenje Facebook-a
(Self-esteem; fear of negative evaluation; Facebook usage)

Sažetak
Porast popularnosti internetskih društvenih mreža, kao što je Facebook zahtijeva ispitivanje njihovog utjecaja na društvo. Glavni cilj ovog istraživanja bio je ispitati razlike u samopoštovanju i strahu od negativne evaluacije kod srednjoškolaca s obzirom na različite aspekte korištenja Facebook-a. Uzorak je obuhvatio 210 učenika srednje Gospodarske škole u Varaždinu i srednje Tehničke škole u Slavonskom Brodu. Sudionici su ispunili Rosenbergovu skalu samopoštovanja, Skalu straha od negativne evaluacije i Upitnik o korištenju Facebook-a. Rezultati su pokazali da postoji razlika u samopoštovanju, ali samo s obzirom na to koristi li učenik Facebook više kad je tužan, nego sretan ili ne. Razlika u strahu od negativne evaluacije postoji s obzirom na to koristi li učenik Facebook u svrhu igranja igrica i korištenja aplikacija, u svrhu kreiranja raznovrsnih grupa i sudjelovanje u njima, s obzirom na to gdje korisnik ima više prijatelja - u stvarnom životu, na Facebook-u ili podjednako, s obzirom na to koristi li učenik Facebook više kad je tužan, nego sretan i uređuje li korisnik fotografije prije postavljanja na profil. Razlike u samopoštovanju s obzirom na sociodemografske karakteristike učenika dobivene su samo s obzirom na spol, dok su razlike u stupnju straha od negativne evaluacije dobivene s obzirom na spol i mjesto stanovanja. Rezultati ukazuju na potrebu za ispitivanjem povezanosti korištenja Facebook-a i psihološke dobrobiti pojedinca.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Zora Raboteg-Šarić, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb