Korištenje facebook-a, te njegova povezanost sa samopoštovanjem i srahom od negativne evaluacije kod srednjoškolaca (CROSBI ID 369420)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Đurić, Vedrana
Brajša-Žganec, Andreja
hrvatski
Korištenje facebook-a, te njegova povezanost sa samopoštovanjem i srahom od negativne evaluacije kod srednjoškolaca
Porast popularnosti internetskih društvenih mreža, kao što je Facebook zahtijeva ispitivanje njihovog utjecaja na društvo. Glavni cilj ovog istraživanja bio je ispitati razlike u samopoštovanju i strahu od negativne evaluacije kod srednjoškolaca s obzirom na različite aspekte korištenja Facebook-a. Uzorak je obuhvatio 210 učenika srednje Gospodarske škole u Varaždinu i srednje Tehničke škole u Slavonskom Brodu. Sudionici su ispunili Rosenbergovu skalu samopoštovanja, Skalu straha od negativne evaluacije i Upitnik o korištenju Facebook-a. Rezultati su pokazali da postoji razlika u samopoštovanju, ali samo s obzirom na to koristi li učenik Facebook više kad je tužan, nego sretan ili ne. Razlika u strahu od negativne evaluacije postoji s obzirom na to koristi li učenik Facebook u svrhu igranja igrica i korištenja aplikacija, u svrhu kreiranja raznovrsnih grupa i sudjelovanje u njima, s obzirom na to gdje korisnik ima više prijatelja - u stvarnom životu, na Facebook-u ili podjednako, s obzirom na to koristi li učenik Facebook više kad je tužan, nego sretan i uređuje li korisnik fotografije prije postavljanja na profil. Razlike u samopoštovanju s obzirom na sociodemografske karakteristike učenika dobivene su samo s obzirom na spol, dok su razlike u stupnju straha od negativne evaluacije dobivene s obzirom na spol i mjesto stanovanja. Rezultati ukazuju na potrebu za ispitivanjem povezanosti korištenja Facebook-a i psihološke dobrobiti pojedinca.
Samopoštovanje; strah od negativne evaluacije; korištenje Facebook-a
nije evidentirano
engleski
Facebook usage and its relation to self-esteem and fear of negative evaluation at high school students
nije evidentirano
Self-esteem; fear of negative evaluation; Facebook usage
nije evidentirano
Podaci o izdanju
44
22.09.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatski studiji
Zagreb