Željeznička pruga ''Slano - Čilipi'' (CROSBI ID 369416)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Topolovac, Hrvoje
Lakušić, Stjepan
Ahac, Maja
hrvatski
Željeznička pruga ''Slano - Čilipi''
Zbog posebnog i izdvojenog položaja na krajnjem jugoistoku zemlje, područje Dubrovačko-neretvanske županije zahtijeva i zaslužuje posebnu i prioritetnu pažnju u prostornom povezivanju s drugim dijelovima Hrvatske. Uzduž obale ne postoji željeznička pruga, a postojeće pruge koje povezuju jadransku obalu s unutrašnjošću nedovoljno su kvalitetne. Prema tome, pojavljuje se potreba za povoljnijim željezničkim povezivanjem gradova uz obalu i obale s unutrašnjošću zemlje, sa znatno povoljnijim parametrima od dosadašnjih. Jadranska orijentacija Hrvatske podrazumijeva da se i u željezničkom prometu osiguraju optimalni prometni koridori koji iz Europe vode prema hrvatskim jadranskim lukama. Na području Dubrovačko- neretvanske županije to se očituje planiranom izgradnjom brze jadranske željeznice koja bi trebala ići od Istre preko Hrvatskog Primorja i Dalmacije prema Crnoj Gori i Albaniji. Buduća jadranska pruga protezala bi se od Trsta, preko Rijeke do Dubrovnika te dalje na jug. Omogućavala bi vrlo povoljnu željezničku vezu srednje i zapadne Europe s južnim dijelom Europe. Pruga uzduž jadranske obale, povoljnih značajki koja bi omogućavala postizanje brzina vlakova od 160 km/h, mogla bi postati značajnim europskim koridorom. U diplomskom radu izrađeno je idejno rješenje dionice željezničke pruge ''Slano-Čilipi'' primjenom računalnog programa Bentley Power Rail Track.
jadranska željeznica; idejno rješenje; Bentley Power Rail Track
nije evidentirano
engleski
Railways line ''Slano - Čilipi''
nije evidentirano
adriatic railways; preliminary track design; Bentley Power Rail Track
nije evidentirano
Podaci o izdanju
98 + 4 priloga
07.07.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Građevinski fakultet, Zagreb
Zagreb