Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvoj novih maloprodajnih oblika u izabranim tranzicijskim zemljama Srednje i Jugoistočne Europe (CROSBI ID 582109)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Segetlija, Zdenko Razvoj novih maloprodajnih oblika u izabranim tranzicijskim zemljama Srednje i Jugoistočne Europe // Zbornik međunarodnog znanstvenog skupa, Ekonomski fakultet Zagreb, 16.11.2011. "Trgovina kao pokretač razvoja Srednje i Jugoistočne Europe". Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 157-174

Podaci o odgovornosti

Segetlija, Zdenko

hrvatski

Razvoj novih maloprodajnih oblika u izabranim tranzicijskim zemljama Srednje i Jugoistočne Europe

U radu se analiziraju pojam maloprodajnih oblika i zakonitosti u njihovu razvoju, kao i suvremena kretanja u razvoju maloprodaje na temelju difuzije uspješnih maloprodajnih oblika na međunarodnom planu. Naglašava se suvremeno značenje maloprodaje kao sastavnice vrijednosnih lanaca. Maloprodaja je u razvijenom svijetu došla u svoju fazu zrelosti, a njezin daljnji razvoj odvija se u novim procesima koncentracije, internacionalizacije i osmišljenja vrijednosnih lanaca. U radu se analiziraju dinamika, važnost (značenje), razvijenost i učinci (rezultati) maloprodaje u promatranim CEE i SEE zemljama u usporedbi s izabranim tržišno razvijenim europskim zemljama. Analizom važnnosti maloprodaje u nacionalnim gospodarstvima izabranih tranzicijskih zemalja srednje i jugoistočne Europe (SEE- i CEE-zemlje) i razvijenijih europskih zemalja potvrdili smo spoznaju da je maloprodaja u razvijenim gospodarstvima ušla u fazu zrelosti i da se njezino značenje ne bi trebalo izvoditi samo iz pokazatelja o njezinu udjelu u broju zaposlenih, o dinamici rasta maloprodajnoga prometa i sl. Naime, prema tim bi pokazateljima maloprodaja imala veće značenje u manje razvijenim zemljama. No, učinci (rezultati) maloprodaje slabiji su u manje razvijenim SEE- i CEE-zemljama, jer se ona razvija više u kvantitativnom smislu (porasta prodajnih površina), što upućuje na izvjesne disproporcije u gospodarskim strukturama tih zemalja. Stoga se nameće zaključak da su tek novi maloprodajni oblici, odnosno multikanalna maloprodaja i novi poslovni modeli pretpostavka skladnijeg razvoja gospodarskih sustava u izabranim SEE i CEE zemljama.

maloprodaja; maloprodajni oblik; maloprodajna poslovna jedinica; SEE i CEE zemlje

nije evidentirano

engleski

Development of New Retail Formats in Selected Transition Countries in Central and South- Eastern Europe

nije evidentirano

retail trade; retail format; retail operating unit; Central European and South-Eastern European Countries

nije evidentirano

Podaci o prilogu

157-174.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik međunarodnog znanstvenog skupa, Ekonomski fakultet Zagreb, 16.11.2011. "Trgovina kao pokretač razvoja Srednje i Jugoistočne Europe"

Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-6025-45-9

Podaci o skupu

Trgovina kao pokretač razvoja srednje i jugoistočne Europe

predavanje

16.11.2011-16.11.2011

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija