Razvoj novih maloprodajnih oblika u izabranim tranzicijskim zemljama Srednje i Jugoistočne Europe (CROSBI ID 582109)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Segetlija, Zdenko
hrvatski
Razvoj novih maloprodajnih oblika u izabranim tranzicijskim zemljama Srednje i Jugoistočne Europe
U radu se analiziraju pojam maloprodajnih oblika i zakonitosti u njihovu razvoju, kao i suvremena kretanja u razvoju maloprodaje na temelju difuzije uspješnih maloprodajnih oblika na međunarodnom planu. Naglašava se suvremeno značenje maloprodaje kao sastavnice vrijednosnih lanaca. Maloprodaja je u razvijenom svijetu došla u svoju fazu zrelosti, a njezin daljnji razvoj odvija se u novim procesima koncentracije, internacionalizacije i osmišljenja vrijednosnih lanaca. U radu se analiziraju dinamika, važnost (značenje), razvijenost i učinci (rezultati) maloprodaje u promatranim CEE i SEE zemljama u usporedbi s izabranim tržišno razvijenim europskim zemljama. Analizom važnnosti maloprodaje u nacionalnim gospodarstvima izabranih tranzicijskih zemalja srednje i jugoistočne Europe (SEE- i CEE-zemlje) i razvijenijih europskih zemalja potvrdili smo spoznaju da je maloprodaja u razvijenim gospodarstvima ušla u fazu zrelosti i da se njezino značenje ne bi trebalo izvoditi samo iz pokazatelja o njezinu udjelu u broju zaposlenih, o dinamici rasta maloprodajnoga prometa i sl. Naime, prema tim bi pokazateljima maloprodaja imala veće značenje u manje razvijenim zemljama. No, učinci (rezultati) maloprodaje slabiji su u manje razvijenim SEE- i CEE-zemljama, jer se ona razvija više u kvantitativnom smislu (porasta prodajnih površina), što upućuje na izvjesne disproporcije u gospodarskim strukturama tih zemalja. Stoga se nameće zaključak da su tek novi maloprodajni oblici, odnosno multikanalna maloprodaja i novi poslovni modeli pretpostavka skladnijeg razvoja gospodarskih sustava u izabranim SEE i CEE zemljama.
maloprodaja; maloprodajni oblik; maloprodajna poslovna jedinica; SEE i CEE zemlje
nije evidentirano
engleski
Development of New Retail Formats in Selected Transition Countries in Central and South- Eastern Europe
nije evidentirano
retail trade; retail format; retail operating unit; Central European and South-Eastern European Countries
nije evidentirano
Podaci o prilogu
157-174.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik međunarodnog znanstvenog skupa, Ekonomski fakultet Zagreb, 16.11.2011. "Trgovina kao pokretač razvoja Srednje i Jugoistočne Europe"
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-6025-45-9
Podaci o skupu
Trgovina kao pokretač razvoja srednje i jugoistočne Europe
predavanje
16.11.2011-16.11.2011
Zagreb, Hrvatska