Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

OGLAŠAVANJE O LIJEKOVIMA PREMA GRAĐANIMA I ZDRAVSTVENIM DJELATNICIMA U HRVATSKOJ I SVIJETU (CROSBI ID 369397)

Ocjenski rad | diplomski rad

Jeršan, Dea OGLAŠAVANJE O LIJEKOVIMA PREMA GRAĐANIMA I ZDRAVSTVENIM DJELATNICIMA U HRVATSKOJ I SVIJETU / Vlahović-Palčevski, Vera (mentor); Rijeka, Medicinski fakultet u Rijeci, . 2011

Podaci o odgovornosti

Jeršan, Dea

Vlahović-Palčevski, Vera

hrvatski

OGLAŠAVANJE O LIJEKOVIMA PREMA GRAĐANIMA I ZDRAVSTVENIM DJELATNICIMA U HRVATSKOJ I SVIJETU

U današnje vrijeme oglašavanje lijekova zauzima sve važniju ulogu na tržištu lijekova. Reklama služi kao alat za prezentaciju proizvoda, tvrtke ali stvara i određeni imidž kojim se nastoji biti prepoznatljiv među potencijalnim klijentima. Kako bi oglašavanje imalo što jači utjecaj na ciljno tržište koriste se saznanja iz područja neuromarketinga. Integrirano komuniciranje također ima svrhu čim bolje predstaviti tvrtku i proizvod na svjesnoj i podsvjesnoj razini. Osnovna svrha reklamiranja je predstavljanje tvrtke i proizvoda ciljnoj populaciji kako bi se ostvarila dobit i opravdala ulaganja u reklamiranje. Stoga marketinške agencije i farmaceutske tvrtke svakim danom pronalaze nove metode u reklamiranju lijekova. Prilikom glašavanja lijekova direktno prema građanima preko masovnih medija najveća se pažnju pridaje zakonima i pravilnicima vezanima za oglašavanje. Farmaceutske kompanije moraju se pridržavati strogih pravila vezanim za oblik i način reklamiranja. Analizirana su mnoga izvješća vezana za oglašavanje lijekova na recept direktno prema građanima u SAD-u. Navedena istraživanja sadrže podatke o ulaganjima farmaceutske industrije u oglašavanje lijekova prema građanima te pokazuju kakve sve razmjere reklamiranje lijekova može poprimiti. Oglašavanje lijekova prema zdravstvenim djelatnicima najčešće se provodi putem medicinskim časopisa ili direktnom komunikacijom farmaceutskih predstavnika s liječnicima. Istraživanja pokazuju kolika su ulaganja ali i korist takvog posrednog oglašavanja. U većini zemalja svijeta ovo je jedini način reklamiranja lijekova na recept. Reklamiranje lijekova u Hrvatskoj podliježe zakonskoj kontroli kojom je oglašavanje relativno ograničeno. U usporedbi s drugim zemljama svijeta reklamiranje lijekova kod nas tek je u začetku i nije još doseglo svoj puni potencijal. U Hrvatskoj je još relativno i nerasprostranjena tzv. medikalizacija, suvremeni socio-kulturološki fenomen koji je zapravo jedna od promotivnih strategija velikih farmaceutskih kuća. Internet i društvene mreže danas su dio naše svakodnevice ali i izvrsna metoda za inovativne i moderne načine reklamiranja. Personalizirane reklame sve češće zamjenjuju tradicionalne reklamne spotove te otvaraju novu eru komunikacije oglašivača s potencijalnim korisnicima. Proaktivno komuniciranje jedna je od metoda regulacije reklamiranja u farmaceutskoj industriji. Iako je proaktivnost u reklamiranju već donekle prisutna na društvenim mrežama i interenetu, postoje tendencije da se takvo reklamiranje i zakonski regulira. Također se ulažu znatni napori kako bi oglašavanje lijekova bilo u skladu s etičkim normama društva.

lijek; reklamiranje; Food and Drug Administration; etika; farmacija; farmakoekonomija; mediji

nije evidentirano

engleski

Drug Adverisement Towards General Public and Medical Professionals in Croatia and Other Countries

nije evidentirano

drug; advertising; Direct to Consumer Advertisement; IMS Health; ethics; pharmacy; pharmacoeconomics; media

nije evidentirano

Podaci o izdanju

62

03.11.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Medicinski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita