Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj marketinških čimbenika na uspješnost hrvatskih poslovnih subjekata na međunarodnom tržištu (CROSBI ID 369391)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Stamenić, Sanja Utjecaj marketinških čimbenika na uspješnost hrvatskih poslovnih subjekata na međunarodnom tržištu / Grbac, Bruno (mentor); Rijeka, Ekonomski fakultet, Rijeka, . 2011

Podaci o odgovornosti

Stamenić, Sanja

Grbac, Bruno

hrvatski

Utjecaj marketinških čimbenika na uspješnost hrvatskih poslovnih subjekata na međunarodnom tržištu

U teorijskom dijelu doktorske disertacije utvrđena je osobitost i razvoj međunarodnog tržišta i poslovanja općenito. Utvrđena su i teorijska obilježja međunarodnog marketinga, kao i važnost razvoja međunarodnog tržišta i marketinga za hrvatske poslovne subjekte. Širenje na međunarodno tržište može doprinijeti smanjenju ovisnosti poslovnog subjekta o domaćem tržištu, omogućiti disperziju rizika poslovnih aktivnosti na više različitih tržišta, omogućiti stjecanje međunarodnog iskustva i znanja, stjecanje iskustva za razvoj drugih oblika poslovanja kao i mnoge druge dobrobiti. Stoga je bilo potrebno utvrditi stupanj razvoja i mogućnosti hrvatskih poslovnih subjekata na međunarodna tržišta u funkciji ostvarivanja konkurentnosti. Teorijska osnova za postizanje tog cilja dovodi do fokusa na razvoj marketinških znanja i prepoznavanja ključnih makro i mikro čimbenika koji utječu na uspješnost poslovanja na međunarodnom tržištu. U empirijskom dijelu disertacije provedeno je istraživanje kojemu je bio cilj utvrditi ključne čimbenike iz marketinškog okruženja koji utječu na uspješnost hrvatskih poslovnih subjekata na međunarodnom tržištu. U analizi podataka primijenjene su metode deskriptivne i inferencijalne statistike. Ovisno o istraživačkim pitanjima i postavljenim hipotezama primijenjene su različite metode univarijatne, bivarijatne i multivarijatne statističke analize koje su identificirale ključne čimbenike na uzorku od 165 stranih i hrvatskih poslovnih subjekata. Na temelju rezultata empirijskog istraživanja formiran je model međuodnosa ključnih čimbenika za uspjeh na međunarodnom tržištu, kao i znanstveno utemeljeni prijedlozi i mjere za unaprjeđenje razvoja Republike Hrvatske u cilju širenja uspješnog poslovanja na meĎunarodnom tržištu.

međunarodno tržište; izvoz; marketinški čimbenici; međunarodni marketing

nije evidentirano

engleski

Marketing factors influence on the success of Croatian business subjects on the international market

nije evidentirano

international marketi; export; marketing factors; international marketing

nije evidentirano

Podaci o izdanju

284

18.07.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Rijeka

Rijeka

Povezanost rada

Ekonomija