Utjecaj marketinških čimbenika na uspješnost hrvatskih poslovnih subjekata na međunarodnom tržištu (CROSBI ID 369391)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Stamenić, Sanja
Grbac, Bruno
hrvatski
Utjecaj marketinških čimbenika na uspješnost hrvatskih poslovnih subjekata na međunarodnom tržištu
U teorijskom dijelu doktorske disertacije utvrđena je osobitost i razvoj međunarodnog tržišta i poslovanja općenito. Utvrđena su i teorijska obilježja međunarodnog marketinga, kao i važnost razvoja međunarodnog tržišta i marketinga za hrvatske poslovne subjekte. Širenje na međunarodno tržište može doprinijeti smanjenju ovisnosti poslovnog subjekta o domaćem tržištu, omogućiti disperziju rizika poslovnih aktivnosti na više različitih tržišta, omogućiti stjecanje međunarodnog iskustva i znanja, stjecanje iskustva za razvoj drugih oblika poslovanja kao i mnoge druge dobrobiti. Stoga je bilo potrebno utvrditi stupanj razvoja i mogućnosti hrvatskih poslovnih subjekata na međunarodna tržišta u funkciji ostvarivanja konkurentnosti. Teorijska osnova za postizanje tog cilja dovodi do fokusa na razvoj marketinških znanja i prepoznavanja ključnih makro i mikro čimbenika koji utječu na uspješnost poslovanja na međunarodnom tržištu. U empirijskom dijelu disertacije provedeno je istraživanje kojemu je bio cilj utvrditi ključne čimbenike iz marketinškog okruženja koji utječu na uspješnost hrvatskih poslovnih subjekata na međunarodnom tržištu. U analizi podataka primijenjene su metode deskriptivne i inferencijalne statistike. Ovisno o istraživačkim pitanjima i postavljenim hipotezama primijenjene su različite metode univarijatne, bivarijatne i multivarijatne statističke analize koje su identificirale ključne čimbenike na uzorku od 165 stranih i hrvatskih poslovnih subjekata. Na temelju rezultata empirijskog istraživanja formiran je model međuodnosa ključnih čimbenika za uspjeh na međunarodnom tržištu, kao i znanstveno utemeljeni prijedlozi i mjere za unaprjeđenje razvoja Republike Hrvatske u cilju širenja uspješnog poslovanja na meĎunarodnom tržištu.
međunarodno tržište; izvoz; marketinški čimbenici; međunarodni marketing
nije evidentirano
engleski
Marketing factors influence on the success of Croatian business subjects on the international market
nije evidentirano
international marketi; export; marketing factors; international marketing
nije evidentirano
Podaci o izdanju
284
18.07.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Rijeka
Rijeka