Strategija osvajanja tržišta plina dalmacije kao koncept stjecanja konkurentske prednosti (CROSBI ID 369265)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Kreković, Dražena
Rajković, Damir
hrvatski
Strategija osvajanja tržišta plina dalmacije kao koncept stjecanja konkurentske prednosti
Danas, u vremenu globalne gospodarske i ekonomske krize, više nego ikada prije, potrebno je vlastite potencijale i snage optimalno povezati u mehanizam kojim će tvrtka uspješno poslovati ostvarujući konkurentsku prednost. Sigurnost energetske opskrbe po svojoj prirodi je ekonomski problem, i u cilju njegova rješavanja nužno je prvotno definirati tržišni potencijal, tehnike i tehnologije koje će se primjenjivati kao i sve ekonomske varijable koje određuju troškove i potencijalnu dobit. Pripada domeni upravljanja rizicima, jer bit integralnog planiranja za tvrtku predstavlja dostizanje visoke razine sigurnosti energetske opskrbe uz minimalne troškove. Marketinški koncept i aktivnosti tvrtke pod utjecajem su snaga i varijabli koje se nalaze u njezinom eksternom i internom okruženju. Sukladno svojoj misiji, tvrtka definira strateške ciljeve kao i sve marketinške i ukupne poslovne aktivnosti, ciljno tržište te temeljna područja ostvarivanja konkurentske prednosti. U cilju osvarenja konkurentske prednosti, tvrtka bi trebala ulagati napore prvenstveno u one tržišne segmente koje može najbolje uslužiti sa gledišta konkurencije te osmisliti zasebnu strategiju za svaki ciljani segment. Implementacijom neke od strategija rasta, temeljenih na vertikalnoj i horizontalnoj integraciji ili pak diferencijaciji, tvrtka može usmjeravati svoje potencijale i kapital u poslove sa boljom perspektivom, odnosno optimalno upravljati portfeljom. Razvitak tržišne strukture koja minimalizira troškove transakcija omogućuje uspješno poslovanje, što dugoročno znači ostvarenje uvjeta za stvaranje dodane vrijednosti. Mogućnosti za uspješno poslovanje i ostvarivanje konkurentske prednosti, pruža se tvrtci ukoliko potencijalno tržište promatra kao energetsko, budući da je kvalitetnije orijentirati se prema potrebama tržišta, a to je energija, negoli prema pojedinom proizvodu ili usluzi. Proizvodi i tehnologije s vremenom se mijenjaju i zastarijevaju, a potrebe su te koje traju zauvijek. Misija tvrtke mora biti definirana u širem društvenom kontekstu, a ne u uskim okvirima proizvoda. Upravo takva orijentacija, u kontekstu liberaliziranog energetskog tržišta omogućuje energetskom subjektu ulazak na energetsko tržište sa nekoliko pozicija. Primjer je integracija prirodnog plina i električne energije čime se u konačnici postiže veća vrijednost, usvajanje novih znanja i vještina te uspostava specifičnih i kvalitetnih odnosa u cilju unaprijeđenja poslovanja. Obogati li se poslovni portfelj i trgovanjem, ono će također biti uspješnije stoji li u pozadini stabilan posao koji dugoročno generira snažan i održiv novčani tok. Takvi strateški koncepti ističu integrirane kompanije koje se bogatim portfeljem i ekonomskom snagom najuspješnije suprotstavljaju tržišnim rizicima. Ostvarivanje profita, za tvrtku znači provjeru valjanosti njezine strategije i donešenih strateških odluka.
energetsko tržište; sigurnost energetske opskrbe; marketing; strategija; misija; integracija; konkurentska prednost
nije evidentirano
engleski
Strategy For Conquering The Natural Gas Market In dalmatia As a Concept Of Achieving Competitive Advantage
nije evidentirano
energy market; energy supply security; marketing; strategy; mission; integration; competitive advantage
nije evidentirano
Podaci o izdanju
254
04.11.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Rudarsko-geološko-naftni fakultet
Zagreb