Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 553927

Plaćeni izvori obavijesti i paradoks tzv. društva znanja


Hebrang, Branko
Plaćeni izvori obavijesti i paradoks tzv. društva znanja // Komunikacija i mediji u krizi / Labaš, Danijel (ur.).
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 13-28


Naslov
Plaćeni izvori obavijesti i paradoks tzv. društva znanja
(Paid Information Sources and the „Knowledge Society“ Paradox)

Autori
Hebrang, Branko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
Komunikacija i mediji u krizi

Urednik/ci
Labaš, Danijel

Izdavač
Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2011

Raspon stranica
13-28

ISBN
978-953-7823-00-9

Ključne riječi
Masovni mediji, javno znanje, odnosi s javnošću, preventivna cenzura, uvjeravanje, promidžba, pseudodogađaji
(Mass media, public knowledge, public relations, preventive censorship, persuasion, promotion, pseudo events)

Sažetak
U članku se obrazlaže teza o utjecaju obavijesti za masovne medije koje pripremaju službe za odnose s javnošću s integriranim diskursom uvjeravanja i promidžbe u funkciji planiranog, po nalogu principala ili klijenta, upravljanja javnim znanjem. Problematično jest kada predloženi prikaz objekata, odnosa i društvenih procesa te službe nije u skladu s onim što se dogodilo u stvarnosti pa se u masovnim medijima pronose pseudoobavijesti koje postaju javno znanje u suprotnosti s načelima informacijske i komunikacijske znanosti, etike masovnih medija pa i pravnog poretka. Nametnuto brisanje granica između odnosa s javnošću i novinarstva razara vrijednosti iz pretpostavljenoga modela društvene odgovornosti medija. Umjesto javnoga dijaloga u masovnim medijima o važnim društvenim pitanjima diskutira se o pogrješnim obavijestima, dezinformacijama i pseudodogađajima što vodi u zabludu. Tako se stvara iluzija društvenog dijaloga koji bez istine ne vodi k slobodi i dobrobiti za društvenu zajednicu. Paradoksalno je što u javnom dijalogu društva znanja vodeći komunikacijski sustavi novinarstva/masovnih medija i odnosa s javnošću ne razmjenjuju istinite već pseudoobavijesti kao korisne informacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301799-1999 - Oblikovanje i upravljanje javnim znanjem u informacijskom prostoru (Miroslav Tuđman, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb,
Hrvatski studiji, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Branko Hebrang, (282200)