Učeničko tumačenje uspjeha i neuspjeha u nastavi Engleskog jezika (CROSBI ID 178791)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Pavičić Takač, Višnja ; Varga, Rahaela
hrvatski
Učeničko tumačenje uspjeha i neuspjeha u nastavi Engleskog jezika
Među afektivnim čimbenicima koji utječu na učenje stranog jezika značajno mjesto zauzimaju atribucije, tj. pripisivanje uspjeha ili neuspjeha određenim razlozima. Mogući su razlozi, prema dimenzijama mjesta, stabilnosti i kontrole, podijeljeni na one koji imaju povoljan motivacijski učinak i one koji otežavaju daljnje učenje. Najčešće istraživane atribucije su sposobnost, trud, lakoća zadatka i sreća. Istraživanje provedeno s učenicima strukovne škole, s ciljem utvrđivanja čemu učenici pripisuju uspjeh ili neuspjeh na ispitu engleskog jezika, pružilo je detaljniji uvid u učeničko tumačenje vlastitog školskog postignuća. Naime, rezultati pokazuju da učenici svoj percipirani uspjeh najviše objašnjavaju lakoćom zadatka, a neuspjeh nedovoljnim ulaganjem truda. Pozitivno je što tako tumače neuspjeh, ali bi bilo odgojno poželjnije da preuzimaju odgovornost i za svoje uspjehe jer se pretpostavlja bi ih osjećaj ponosa motivirao na daljnje učenje. Premda se dobiveni podaci ne odnose nužno na atribucijski stil učenika, oni odražavaju određenu tendenciju učeničkog tumačenja uspjeha i neuspjeha.
atribucije; školski uspjeh; učenje engleskog kao stranog jezika
nije evidentirano
engleski
Students' Attribution of Success and Failure in EFL
nije evidentirano
attribution; academic achievement; EFL
nije evidentirano