Prediktori jezičnog razumijevanja u predškolskoj dobi (CROSBI ID 369054)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Bogešić, Mia
Keresteš, Gordana
hrvatski
Prediktori jezičnog razumijevanja u predškolskoj dobi
Istraživanjem se nastojao ispitati doprinos nekih varijabli djeteta i nekih obiteljskih varijabli uspješnosti jezičnog razumijevanja u predškolskoj dobi. Podaci su prikupljeni u tri zagrebačka vrtića na uzorku od 138 djece (67 dječaka i 71 djevojčica), u dobnom rasponu od 47 - 68 mjeseci. Provjerene su spolne i dobne razlike u jezičnom razumijevanju na ljestvici Razumijevanje govora A iz Reynell razvojnih ljestvica govora te razlike u neverbalnoj inteligenciji na subtestu Matrica iz WPPSI-III (The Wechsler Preschool and Primary Scale of Intelligence - Third Edition). Statistički značajne razlike pokazale su se u jezičnom razumijevanju u korist djevojčica, odnosno u jezičnom razumijevanju i neverbalnoj inteligenciji u korist starije djece. Pomoću hijerarhijske regresijske analize ispitan je doprinos individualnih karakteristika djeteta (dob, duljina pohađanja vrtića i spol), kognitivnog statusa djeteta (neverbalna inteligencija) i obiteljskih karakteristika (stupanj obrazovanja majke i stupanj obrazovanja oca) objašnjenju varijance rezultata u jezičnom razumijevanju. U cijelom uzorku objašnjeno je 48.1% varijance kriterija, a značajne prediktore predstavljaju dob, spol, neverbalna inteligencija djeteta te stupanj majčinog obrazovanja. Hijerarhijska regresijska analiza na poduzorku dječaka pokazala je da su značajni prediktori dob, neverbalna inteligencija djeteta te stupanj majčinog obrazovanja, objašnjavajući 55.1% varijance kriterija, dok je na poduzorku djevojčica objašnjeno 34.6% varijance kriterija, a značajni prediktori su dob i neverbalna inteligencija djeteta.
predškolska dob; jezično razumijevanje; neverbalna inteligencija; spol; dob; obrazovanje roditelja
nije evidentirano
engleski
Predictors of language comprehension in preschool age
nije evidentirano
preschool age; language comprehension; nonverbal intelligence; gender; age; parent's education.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
30
11.04.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb