Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prediktori jezičnog razumijevanja u predškolskoj dobi (CROSBI ID 369054)

Ocjenski rad | diplomski rad

Bogešić, Mia Prediktori jezičnog razumijevanja u predškolskoj dobi / Keresteš, Gordana (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2011

Podaci o odgovornosti

Bogešić, Mia

Keresteš, Gordana

hrvatski

Prediktori jezičnog razumijevanja u predškolskoj dobi

Istraživanjem se nastojao ispitati doprinos nekih varijabli djeteta i nekih obiteljskih varijabli uspješnosti jezičnog razumijevanja u predškolskoj dobi. Podaci su prikupljeni u tri zagrebačka vrtića na uzorku od 138 djece (67 dječaka i 71 djevojčica), u dobnom rasponu od 47 - 68 mjeseci. Provjerene su spolne i dobne razlike u jezičnom razumijevanju na ljestvici Razumijevanje govora A iz Reynell razvojnih ljestvica govora te razlike u neverbalnoj inteligenciji na subtestu Matrica iz WPPSI-III (The Wechsler Preschool and Primary Scale of Intelligence - Third Edition). Statistički značajne razlike pokazale su se u jezičnom razumijevanju u korist djevojčica, odnosno u jezičnom razumijevanju i neverbalnoj inteligenciji u korist starije djece. Pomoću hijerarhijske regresijske analize ispitan je doprinos individualnih karakteristika djeteta (dob, duljina pohađanja vrtića i spol), kognitivnog statusa djeteta (neverbalna inteligencija) i obiteljskih karakteristika (stupanj obrazovanja majke i stupanj obrazovanja oca) objašnjenju varijance rezultata u jezičnom razumijevanju. U cijelom uzorku objašnjeno je 48.1% varijance kriterija, a značajne prediktore predstavljaju dob, spol, neverbalna inteligencija djeteta te stupanj majčinog obrazovanja. Hijerarhijska regresijska analiza na poduzorku dječaka pokazala je da su značajni prediktori dob, neverbalna inteligencija djeteta te stupanj majčinog obrazovanja, objašnjavajući 55.1% varijance kriterija, dok je na poduzorku djevojčica objašnjeno 34.6% varijance kriterija, a značajni prediktori su dob i neverbalna inteligencija djeteta.

predškolska dob; jezično razumijevanje; neverbalna inteligencija; spol; dob; obrazovanje roditelja

nije evidentirano

engleski

Predictors of language comprehension in preschool age

nije evidentirano

preschool age; language comprehension; nonverbal intelligence; gender; age; parent's education.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

30

11.04.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija