Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 552923

Prediktori jezičnog razumijevanja u predškolskoj dobi


Bogešić, Mia
Prediktori jezičnog razumijevanja u predškolskoj dobi 2011., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


Naslov
Prediktori jezičnog razumijevanja u predškolskoj dobi
(Predictors of language comprehension in preschool age)

Autori
Bogešić, Mia

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
11.04

Godina
2011

Stranica
30

Mentor
Keresteš, Gordana

Ključne riječi
Predškolska dob; jezično razumijevanje; neverbalna inteligencija; spol; dob; obrazovanje roditelja
(Preschool age; language comprehension; nonverbal intelligence; gender; age; parent's education.)

Sažetak
Istraživanjem se nastojao ispitati doprinos nekih varijabli djeteta i nekih obiteljskih varijabli uspješnosti jezičnog razumijevanja u predškolskoj dobi. Podaci su prikupljeni u tri zagrebačka vrtića na uzorku od 138 djece (67 dječaka i 71 djevojčica), u dobnom rasponu od 47 - 68 mjeseci. Provjerene su spolne i dobne razlike u jezičnom razumijevanju na ljestvici Razumijevanje govora A iz Reynell razvojnih ljestvica govora te razlike u neverbalnoj inteligenciji na subtestu Matrica iz WPPSI-III (The Wechsler Preschool and Primary Scale of Intelligence - Third Edition). Statistički značajne razlike pokazale su se u jezičnom razumijevanju u korist djevojčica, odnosno u jezičnom razumijevanju i neverbalnoj inteligenciji u korist starije djece. Pomoću hijerarhijske regresijske analize ispitan je doprinos individualnih karakteristika djeteta (dob, duljina pohađanja vrtića i spol), kognitivnog statusa djeteta (neverbalna inteligencija) i obiteljskih karakteristika (stupanj obrazovanja majke i stupanj obrazovanja oca) objašnjenju varijance rezultata u jezičnom razumijevanju. U cijelom uzorku objašnjeno je 48.1% varijance kriterija, a značajne prediktore predstavljaju dob, spol, neverbalna inteligencija djeteta te stupanj majčinog obrazovanja. Hijerarhijska regresijska analiza na poduzorku dječaka pokazala je da su značajni prediktori dob, neverbalna inteligencija djeteta te stupanj majčinog obrazovanja, objašnjavajući 55.1% varijance kriterija, dok je na poduzorku djevojčica objašnjeno 34.6% varijance kriterija, a značajni prediktori su dob i neverbalna inteligencija djeteta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Gordana Keresteš, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb