Doprinosi anksioznsoti kao crte ličnosti, ispitne anksioznosti, emtakognitivne svjesnosti i strategija suočavanja objašnjenju akademskog uspjeha studenata (CROSBI ID 369046)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Kutanjac, Maris
Živčić-Bećirević, Ivanka
hrvatski
Doprinosi anksioznsoti kao crte ličnosti, ispitne anksioznosti, emtakognitivne svjesnosti i strategija suočavanja objašnjenju akademskog uspjeha studenata
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati doprinose anksioznosti kao crte ličnosti, ispitne anksioznosti, metakognitivne svjesnosti i strategija suočavanja akademskom uspjehu studenata.Istraživanje je provedeno na 214 sudionika, studenata društvenih i humanističkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu i Rijeci, od čega je bilo 192 djevojke i 23 mladića. Korišteni su sljedeći mjerni instumenti: Upitnik anksioznosti kao osobine ličnosti (STAI ; Spielberger, 1968), Adaptirana verzija Spielbergerova upitnika ispitne anksioznosti (TAI ; Arambašić, Lugomer i Vizek-Vidović, 1989), Upitnik metakognitivne svjesnosti (MAI ; Schraw i Dennison, 1994) i Revidirani Upitnik suočavanja (rCOPE ; Zuckerman i Gagne, 2003). Istraživanje je pokazalo da anksioznije osobe imaju izraženiju crtu ispitne anksioznosti. Postoje razlike u korištenju strategija suočavanja između visoko i nisko anksioznih pojedinaca, te u korištenju metakognitivnih strategija. Kognitivni aspekt ispitne anksioznosti i metakognitivne strategije učenja su značajni prediktori akademskog uspjeha. Strategije suočavanja, emocionalni aspekti ispitne anksioznosti, metakognitivno znanje i metakognitivna evaluacija, nisu se pokazale značajnim prediktorima akademskog uspjeha studenata društenih i humanističkih znanosti.
anksioznost kao crta; ispitna anksioznost; metakognitivna svjesnost; strategije suočavanja; akademski uspjeh
nije evidentirano
engleski
The contributions anxiety as a trait, test anxiety, metacognitive awareness and coping strategies in explaining the academic success of college students
nije evidentirano
anxiety as a trait; test anxiety; metacognitive awareness; coping strategies; academic success
nije evidentirano
Podaci o izdanju
65
13.07.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Rijeci
Rijeka