Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 551677

Uloga verbalnog radnog pamćenja te točnosti i brzine čitanja u razumijevanju pri čitanju


Kulaš, Kristina
Uloga verbalnog radnog pamćenja te točnosti i brzine čitanja u razumijevanju pri čitanju 2010., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


Naslov
Uloga verbalnog radnog pamćenja te točnosti i brzine čitanja u razumijevanju pri čitanju
(The role of verbal working memory, reading accuracy and reading fluency in reading comprehension)

Autori
Kulaš, Kristina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
12.10.

Godina
2010

Stranica
30

Mentor
Keresteš, Gordana

Ključne riječi
Razumijevanje pri čitanju; verbalno radno pamćenje; brzina i točnost čitanja
(Reading comprehension; verbal working memory; reading fluency; reading accuracy)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati ulogu verbalnog radnog pamćenja te točnosti i brzine čitanja u razumijevanju pri čitanju. Ispitivanje je provedeno na uzorku od sedamdeset učenika i učenica trećeg i četvrtog razreda osnovne škole. Primijenjene su mjere točnosti čitanja riječi, brzine čitanja riječi, radnog pamćenja za riječi i razumijevanja čitanja. Utvrđen je statistički značajan učinak dobi i spola na razumijevanje pri čitanju, verbalno radno pamćenje te brzinu i točnost čitanja. Starija djeca ostvaruju bolji uspjeh u navedenim mjerama od mlađe, a djevojčice postižu bolje rezultate od dječaka. Korelacijska i regresijska analiza pokazale su da učenici i učenice imaju bolje razumijevanje pri čitanju što je veće njihovo verbalno radno pamćenje te što točnije i brže čitaju. U konstalaciji svih prediktora u zadnjem koraku hijerarhijske regresijske analize, uz kontrolu međusobnih povezanosti, jedino dob, spol i brzina čitanja ostaju značajni prediktori razumijevanja pri čitanju. Ukupni koeficijent multiple determinacije dobiven u završnoj jednadžbi bio je 0.72.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Gordana Keresteš, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb