Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga verbalnog radnog pamćenja te točnosti i brzine čitanja u razumijevanju pri čitanju (CROSBI ID 368882)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kulaš, Kristina Uloga verbalnog radnog pamćenja te točnosti i brzine čitanja u razumijevanju pri čitanju / Keresteš, Gordana (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2010

Podaci o odgovornosti

Kulaš, Kristina

Keresteš, Gordana

hrvatski

Uloga verbalnog radnog pamćenja te točnosti i brzine čitanja u razumijevanju pri čitanju

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati ulogu verbalnog radnog pamćenja te točnosti i brzine čitanja u razumijevanju pri čitanju. Ispitivanje je provedeno na uzorku od sedamdeset učenika i učenica trećeg i četvrtog razreda osnovne škole. Primijenjene su mjere točnosti čitanja riječi, brzine čitanja riječi, radnog pamćenja za riječi i razumijevanja čitanja. Utvrđen je statistički značajan učinak dobi i spola na razumijevanje pri čitanju, verbalno radno pamćenje te brzinu i točnost čitanja. Starija djeca ostvaruju bolji uspjeh u navedenim mjerama od mlađe, a djevojčice postižu bolje rezultate od dječaka. Korelacijska i regresijska analiza pokazale su da učenici i učenice imaju bolje razumijevanje pri čitanju što je veće njihovo verbalno radno pamćenje te što točnije i brže čitaju. U konstalaciji svih prediktora u zadnjem koraku hijerarhijske regresijske analize, uz kontrolu međusobnih povezanosti, jedino dob, spol i brzina čitanja ostaju značajni prediktori razumijevanja pri čitanju. Ukupni koeficijent multiple determinacije dobiven u završnoj jednadžbi bio je 0.72.

razumijevanje pri čitanju; verbalno radno pamćenje; brzina i točnost čitanja

nije evidentirano

engleski

The role of verbal working memory, reading accuracy and reading fluency in reading comprehension

nije evidentirano

reading comprehension; verbal working memory; reading fluency; reading accuracy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

30

12.10.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija