Uloga verbalnog radnog pamćenja te točnosti i brzine čitanja u razumijevanju pri čitanju (CROSBI ID 368882)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Kulaš, Kristina
Keresteš, Gordana
hrvatski
Uloga verbalnog radnog pamćenja te točnosti i brzine čitanja u razumijevanju pri čitanju
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati ulogu verbalnog radnog pamćenja te točnosti i brzine čitanja u razumijevanju pri čitanju. Ispitivanje je provedeno na uzorku od sedamdeset učenika i učenica trećeg i četvrtog razreda osnovne škole. Primijenjene su mjere točnosti čitanja riječi, brzine čitanja riječi, radnog pamćenja za riječi i razumijevanja čitanja. Utvrđen je statistički značajan učinak dobi i spola na razumijevanje pri čitanju, verbalno radno pamćenje te brzinu i točnost čitanja. Starija djeca ostvaruju bolji uspjeh u navedenim mjerama od mlađe, a djevojčice postižu bolje rezultate od dječaka. Korelacijska i regresijska analiza pokazale su da učenici i učenice imaju bolje razumijevanje pri čitanju što je veće njihovo verbalno radno pamćenje te što točnije i brže čitaju. U konstalaciji svih prediktora u zadnjem koraku hijerarhijske regresijske analize, uz kontrolu međusobnih povezanosti, jedino dob, spol i brzina čitanja ostaju značajni prediktori razumijevanja pri čitanju. Ukupni koeficijent multiple determinacije dobiven u završnoj jednadžbi bio je 0.72.
razumijevanje pri čitanju; verbalno radno pamćenje; brzina i točnost čitanja
nije evidentirano
engleski
The role of verbal working memory, reading accuracy and reading fluency in reading comprehension
nije evidentirano
reading comprehension; verbal working memory; reading fluency; reading accuracy
nije evidentirano
Podaci o izdanju
30
12.10.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb