Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

O glasu i glasom (CROSBI ID 581218)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Banković-Mandić Ivančica O glasu i glasom. 2011

Podaci o odgovornosti

Banković-Mandić Ivančica

hrvatski

O glasu i glasom

Izlaganje će se baviti higijenom glasa i njegovim mogućnostima. Nastavnici – lektori nisu elitni vokalni profesionalci, ali s obzirom na činjenicu da se mnogo služe glasom trebaju se upoznati s preventivnim vježbama za glas i izgovor. Objasnit će se i demonstrirati važni slušni oslonci – trbušni potisak, vibracije na prsnoj kosti, samoslušanje i palatinalna točka. Pravilnim disanjem i jačanjem kinestetskog doživljaja trbušnih mišića moguće je osnažiti glas i dati mu sigurnost. Osjetom vibracija na prsnoj kosti postiže se voluminoznost glasa. Samoslušanjem se može korigirati boja glasa. Usredotočavanjem na vibracije na prednjem tvrdom nepcu moguće je korigirati dikciju i izgovor glasova. Pokazalo se da je svakodnevnim uvježbavanjem glasa moguće glas održavati na zadovoljavajućoj razini. Svrha vježbi jest očuvanje glasa od mogućeg zamora pri duljem govorenju pred većim skupinama i održavanje njegove kvalitete. Nastavnički govor je vrlo zahtjevan i s obzirom na uvjete – veličinu prostorije, broj učenika i sl. Važno je naučiti kako pravilnim postavljanjem glasa izbjeći preglasno govorenje. Glas puno toga otkriva o govorniku, a može biti i stilsko sredstvo. Često glasom kroz tzv. paralingvističke simptomatične vokalne indekse (tihi glas, njegovo podrhtavanje, česte govorne pogreške, slabu ekspresivnost, izbjegavanje pogleda i sl.) otkrivamo više nego što želimo pokazati – nesigurnost, umor, dosadu. U izlaganju će se demonstrirati i vježbe za uklanjanje straha i treme u javnom nastupu – produbljivanje disanja i stvaranje tzv. refleksne obrane od stvarne opasnosti. Nastavnik glasom može pridobiti, držati i usmjeravati učenikovu pažnju. Cilj je vježbi za glas sačuvati kvalitetu glasa, otkriti samo ono što želimo pokazati i postići efekt na slušatelje (učenike) kakav želimo.

glas; kvaliteta i moć glasa

nije evidentirano

engleski

About voice and by voice

nije evidentirano

voice; quality and power of voice

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

4. STRUČNO SAVJETOVANJE ZA LEKTORE INOJEZIČNOGA HRVATSKOGA (SIH)

ostalo

08.07.2011-09.07.2011

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija