Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

The American Media and the (Perception of the) War in Iraq (CROSBI ID 581185)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Brala, Marija The American Media and the (Perception of the) War in Iraq // Jezik i mediji. Jedan jezik - više svjetova. Langauge and the Media. One Language - Many Worlds. / Granić, Jagoda (ur.). Zagreb : Split: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2006. str. 105-114

Podaci o odgovornosti

Brala, Marija

engleski

The American Media and the (Perception of the) War in Iraq

The focus of this work is on the media as 'tailors' of discourse, i.e. on the language of the media (primarily U.S. media) with regards to the issue of political prejudice and, more generally, the issue of language and ideology. The main theoretical questions are the semantic and ideological shifts, which are analysed on a series of lexical examples taken from texts relative to the war in Iraq, found in U.S. media. These examples also show how the media, by shifting the semantic boundaries in language, shape both public attitudes and social policies.

language and ideology; discourse analysis; (social) context; polarization

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

105-114.

2006.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Jezik i mediji. Jedan jezik - više svjetova. Langauge and the Media. One Language - Many Worlds.

Granić, Jagoda

Zagreb : Split: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)

953-96391-8-2

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija