Kurikulum i određenje dvodimenzionalnosti ciljeva u nastavi (CROSBI ID 581136)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Markić, Ivan
hrvatski
Kurikulum i određenje dvodimenzionalnosti ciljeva u nastavi
Svrha rada jest prikazati zadaću dvodimenzionalnosti kurikularnih ciljeva u kreiranju kvalitetnijeg i uspješnijeg nastavnog procesa. Postavljajući kurikularne ciljeve u nastavi, odnosno, izvodeći ih iz taksonomija ciljeva učenja Benjamina S. Blooma, Davida R. Krathwohla i Roberta M. Gagnea, možemo sagledati kompleksnost učenja i poučavanja te odrediti najbolje i najprimjerenije strategije, metode i postupke koje bi nastavnici trebali koristiti u nastavi kako bi ona postala proces aktivnog i partnerskog stjecanja znanja, a učionica mjesto razvoja učeničkih, ali i nastavničkih kompetencija. Kurikulumskim pristupom kao relativno pouzdanim unaprjeđujućim procesom planiramo, organiziramo, provodimo i vrjednujemo odgojno obrazovni i školski sustav, ali i nastavni proces. Nastavni proces, odnosno njegov kurikulum, podrazumijeva opsežno planiranje, ustrojstvo i provjeravanje procesa učenja (nastave) s obzirom na odgovarajuće detaljne ciljeve, sadržajne elemente, ustrojstvo učenja i nastave te kontrolu postignuća učenja prema globalno postavljenim ciljevima i prema pretpostavkama za učenje (Jurić, 2007). Dvodimenzionalnost kurikularnih ciljeva u nastavi prikazat ću putem tablice, zahvaćajući ciljeve nastave unutar nastavne jedinice 'Francuska revolucija', nastave povijesti za srednjoškolske učenike, kako bi što zornije ogledao i prikazao sam proces učenja. U svakom koraku prikazat ću što bi učenik trebao znati i umjeti poslije ostvarenja pojedinog nastavnog cilja. Kategorije su hijerarhijeki usustavljene, polazeći od prepoznavanja pojedinosti unutar nastavne teme do kreiranja i produciranja novih, samostalnih teorija.
kurikulum; kurikularni ciljevi; nastava; ciljevi učenja
nije evidentirano
engleski
Curriculum and defining two-dimensional curriculum goals in teaching
nije evidentirano
curriculum; teaching process; teacher; student; curriculum goals
nije evidentirano
Podaci o prilogu
65-75.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Modern methodological aspects = Korszerū odszertani kihívások: Savremeni metodički izazovi
Bene, Annamaria
Subotica: Magyar Tannyelvu Tanitokepzo Kar
978-86-87095-08-3
Podaci o skupu
Modern methodological aspects = Korszerū odszertani kihívások: Savremeni metodički izazovi
predavanje
23.09.2010-25.09.2010
Subotica, Srbija