Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 551080

Kurikulum i određenje dvodimenzionalnosti ciljeva u nastavi


Markić, Ivan
Kurikulum i određenje dvodimenzionalnosti ciljeva u nastavi // Modern methodological aspects = Korszerū odszertani kihívások: Savremeni metodički izazovi / Bene, Annamaria (ur.).
Subotica: Magyar Tannyelvu Tanitokepzo Kar, 2010. str. 65-75 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Kurikulum i određenje dvodimenzionalnosti ciljeva u nastavi
(Curriculum and defining two-dimensional curriculum goals in teaching)

Autori
Markić, Ivan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Modern methodological aspects = Korszerū odszertani kihívások: Savremeni metodički izazovi / Bene, Annamaria - Subotica : Magyar Tannyelvu Tanitokepzo Kar, 2010, 65-75

ISBN
978-86-87095-08-3

Skup
Modern methodological aspects = Korszerū odszertani kihívások: Savremeni metodički izazovi

Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 23-25.09.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Kurikulum; kurikularni ciljevi; nastava; ciljevi učenja
(Curriculum; teaching process; teacher; student; curriculum goals)

Sažetak
Svrha rada jest prikazati zadaću dvodimenzionalnosti kurikularnih ciljeva u kreiranju kvalitetnijeg i uspješnijeg nastavnog procesa. Postavljajući kurikularne ciljeve u nastavi, odnosno, izvodeći ih iz taksonomija ciljeva učenja Benjamina S. Blooma, Davida R. Krathwohla i Roberta M. Gagnea, možemo sagledati kompleksnost učenja i poučavanja te odrediti najbolje i najprimjerenije strategije, metode i postupke koje bi nastavnici trebali koristiti u nastavi kako bi ona postala proces aktivnog i partnerskog stjecanja znanja, a učionica mjesto razvoja učeničkih, ali i nastavničkih kompetencija. Kurikulumskim pristupom kao relativno pouzdanim unaprjeđujućim procesom planiramo, organiziramo, provodimo i vrjednujemo odgojno obrazovni i školski sustav, ali i nastavni proces. Nastavni proces, odnosno njegov kurikulum, podrazumijeva opsežno planiranje, ustrojstvo i provjeravanje procesa učenja (nastave) s obzirom na odgovarajuće detaljne ciljeve, sadržajne elemente, ustrojstvo učenja i nastave te kontrolu postignuća učenja prema globalno postavljenim ciljevima i prema pretpostavkama za učenje (Jurić, 2007). Dvodimenzionalnost kurikularnih ciljeva u nastavi prikazat ću putem tablice, zahvaćajući ciljeve nastave unutar nastavne jedinice 'Francuska revolucija', nastave povijesti za srednjoškolske učenike, kako bi što zornije ogledao i prikazao sam proces učenja. U svakom koraku prikazat ću što bi učenik trebao znati i umjeti poslije ostvarenja pojedinog nastavnog cilja. Kategorije su hijerarhijeki usustavljene, polazeći od prepoznavanja pojedinosti unutar nastavne teme do kreiranja i produciranja novih, samostalnih teorija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Vlatko Previšić, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Ivan Markić, (309086)