Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kurikulum i određenje dvodimenzionalnosti ciljeva u nastavi (CROSBI ID 581136)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Markić, Ivan Kurikulum i određenje dvodimenzionalnosti ciljeva u nastavi // Modern methodological aspects = Korszerū odszertani kihívások: Savremeni metodički izazovi / Bene, Annamaria (ur.). Subotica: Magyar Tannyelvu Tanitokepzo Kar, 2010. str. 65-75

Podaci o odgovornosti

Markić, Ivan

hrvatski

Kurikulum i određenje dvodimenzionalnosti ciljeva u nastavi

Svrha rada jest prikazati zadaću dvodimenzionalnosti kurikularnih ciljeva u kreiranju kvalitetnijeg i uspješnijeg nastavnog procesa. Postavljajući kurikularne ciljeve u nastavi, odnosno, izvodeći ih iz taksonomija ciljeva učenja Benjamina S. Blooma, Davida R. Krathwohla i Roberta M. Gagnea, možemo sagledati kompleksnost učenja i poučavanja te odrediti najbolje i najprimjerenije strategije, metode i postupke koje bi nastavnici trebali koristiti u nastavi kako bi ona postala proces aktivnog i partnerskog stjecanja znanja, a učionica mjesto razvoja učeničkih, ali i nastavničkih kompetencija. Kurikulumskim pristupom kao relativno pouzdanim unaprjeđujućim procesom planiramo, organiziramo, provodimo i vrjednujemo odgojno obrazovni i školski sustav, ali i nastavni proces. Nastavni proces, odnosno njegov kurikulum, podrazumijeva opsežno planiranje, ustrojstvo i provjeravanje procesa učenja (nastave) s obzirom na odgovarajuće detaljne ciljeve, sadržajne elemente, ustrojstvo učenja i nastave te kontrolu postignuća učenja prema globalno postavljenim ciljevima i prema pretpostavkama za učenje (Jurić, 2007). Dvodimenzionalnost kurikularnih ciljeva u nastavi prikazat ću putem tablice, zahvaćajući ciljeve nastave unutar nastavne jedinice 'Francuska revolucija', nastave povijesti za srednjoškolske učenike, kako bi što zornije ogledao i prikazao sam proces učenja. U svakom koraku prikazat ću što bi učenik trebao znati i umjeti poslije ostvarenja pojedinog nastavnog cilja. Kategorije su hijerarhijeki usustavljene, polazeći od prepoznavanja pojedinosti unutar nastavne teme do kreiranja i produciranja novih, samostalnih teorija.

kurikulum; kurikularni ciljevi; nastava; ciljevi učenja

nije evidentirano

engleski

Curriculum and defining two-dimensional curriculum goals in teaching

nije evidentirano

curriculum; teaching process; teacher; student; curriculum goals

nije evidentirano

Podaci o prilogu

65-75.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Modern methodological aspects = Korszerū odszertani kihívások: Savremeni metodički izazovi

Bene, Annamaria

Subotica: Magyar Tannyelvu Tanitokepzo Kar

978-86-87095-08-3

Podaci o skupu

Modern methodological aspects = Korszerū odszertani kihívások: Savremeni metodički izazovi

predavanje

23.09.2010-25.09.2010

Subotica, Srbija

Povezanost rada

Pedagogija