Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 550959

Modeliranje kohezije školskog razreda u kontekstu interkulturalnih odnosa


Jurčić, Marko; Markić, Ivan
Modeliranje kohezije školskog razreda u kontekstu interkulturalnih odnosa // Susret kultura / Subotić, Ljiljana ; Živančević-Sekeruš, Ivana (ur.).
Novi Sad: Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet, 2010. str. 156-162 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Modeliranje kohezije školskog razreda u kontekstu interkulturalnih odnosa
(Modeling of classroom cohesion in the context of intercultural relations)

Autori
Jurčić, Marko ; Markić, Ivan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Susret kultura / Subotić, Ljiljana ; Živančević-Sekeruš, Ivana - Novi Sad : Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet, 2010, 156-162

ISBN
978-86-6065-040-7

Skup
Peti međunarodni interdisciplinarni simpozijum "Susret kultura"

Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 1-4.12.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Interkulturalni odnosi; kohezivnost školskog razreda; učenici
(Intercultural relations; classroom cohesion; pupils)

Sažetak
U radu se razmatra kohezivnost školskog razreda i mogući pristup u njezinu postizanju u kontekstu interkulturalizma koji implicira dijalog, otvorenost, dinamiku i perspektivu. Interkulturalni odnosi u razredu temelje se na komunikaciji i interakciji učenika, uspoređivanju mišljenja, ideja i kultura. Svaki pojedinac stječe i zauzima određeni položaj i status unutar razreda, primjeren kvalitetnom odrastanju, unatoč teškoćama koje mogu biti izazvane činjenicom da je školski razred skupina učenika samo podjednake kronološke, obrazovne, socijalne i emocionalne dobi. Najrazličitiji utjecaji kultura javljaju se u školskom razredu. Stoga on treba biti utemeljena na interkulturalnim odnosima, jer oni omogućavaju suočavanje, komunikaciju, međusobno upoznavanje i vrednovanje, razmjenu vrijednosti, modela, načina i stilova života, te društveno-etičko poštivanje. U složenim i isprepletenim odnosima unutar školskog razreda učenici utječu na rezultat dimenzije odnosa, odnosno na procjenu uključenosti pojedinca u školski razred i intenzitet u kojem jedni druge prihvaćaju, podržavaju i pomažu. Izvor kohezivnosti školskog razreda jesu motivi učenika koji se mogu zadovoljiti u razredu i učinci kohezivnosti na njihovu uključenost u školski razred.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Vlatko Previšić, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb