Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 550905

Kultura vrtića – sustav koji se kontinuirano mijenja i uči


Vujičić, Lidija
Kultura vrtića – sustav koji se kontinuirano mijenja i uči // Pedagogijska istraživanja, 8 (2011), 2; 231-240 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Kultura vrtića – sustav koji se kontinuirano mijenja i uči
(Kindergarten culture - a system that is continually changing and learning)

Autori
Vujičić, Lidija

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 8 (2011), 2; 231-240

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Institucijski razvoj; kultura vrtića; samoorganiziranje; sustavno poimanje; umrežena zajednica
(Institutional development; kindergarten culture; self-organizing; systematic understanding; networked community)

Sažetak
U radu raspravljamo o kulturi vrtića kao ljudskoj zajednici, jednom živom sustavu, prepoznatljivom po međusobnim odnosima ljudi, njihovom zajedničkom radu, upravljanju ustanovom, organizacijskom i fizičkom okruženju te stupnju usmjerenosti na učenje i istraživanje. Koncept kulture vrtića izravno povezujemo s filozofijom organizacijskog učenja i sustavnim poimanjem, propitujemo može li i kako institucijski razvoj kulture vrtića biti samoorganizirajući. U tom kontekstu podržavamo programe stručnog usavršavanja koje će inicirati i voditi sami odgajatelji i ostali neposredni sudionici ovoga procesa (članovi stručnog tima, ravnatelji) u njihovim ustanovama, ali i ustanovama s kojima žele surađivati na način da ne samo vode organizaciju (samoorganizacija) nego i kontinuirano iniciraju promjene kako bi se što bolje prilagodili potrebama konkretne odgojne grupe, djeteta i vrtića (samoinicirajuće i samousavršavajuće promjene). Zalažemo se za sustavni pristup umreženoj zajednici koja uči i promovira sustavno razmišljanje u akciji kao dio integrirane strategije za promjene strukture i kulture institucija za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Dubravka Maleš, )

Ustanove
Sveučilište u Rijeci

Autor s matičnim brojem:
Lidija Vujičić, (224251)

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts