Povezanost nastavnih strategija s učeničkim razumijevanjem mehanike u gimnaziji (CROSBI ID 581019)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Jakopović, Željko
hrvatski
Povezanost nastavnih strategija s učeničkim razumijevanjem mehanike u gimnaziji
Nastavne strategije određuju učenje fizike, a time manju ili veću uspješnost u ostvarivanju ciljeva učenja. Posebno je važna njihova povezanost s ostvarivanjem razumijevanja mehanike. Razumijevanje, kao kognitivna razina postignuća, pretpostavka je za ostvarivanje viših razina postignuća pa je možemo smatrati jednom od najvažnijih razina postignuća u školskom učenju fizike, a mehanika je, kao dio fizike, temelj za daljnje učenje i napredovanje u toj znanosti. Istražena su obilježja nastavnih strategija na uzorku od 1093 učenika gimnazija u sklopu 22 različite didaktičke inačice, koje predstavljaju pod-uzorke određene didaktičkim sastavnicama program-nastavnik, i njihova povezanost s učeničkim razumijevanjem mehanike mjerenim FCI ispitima. Učeničko razumijevanje mehanike značajno je pozitivno povezano sa zastupljenošću metode rasprave i metode istraživanja fizikalnih pojava pokusima u modelu višestruke linearne regresije (R = 0, 710, p < 0, 01) te sa zastupljenošću vrednovanja pitanjima tijekom izvođenja pokusa i mjerenja u modelu jednostavne linearne regresije (R = 0, 488, p < 0, 05). Istraživanje povezanosti nastavnih strategija s razumijevanjem mehanike nedvosmisleno pokazuje da povećanje primjene nastavne metode razgovora i rasprave i metode istraživanja fizikalnih pojava pokusima i mjerenjem s integriranim postupkom vrednovanja povećava prirast rezultata g na FCI ispitima, odnosno poboljšava razumijevanje mehanike.
nastava fizike; mehanika; konceptualno razumijevanje; FCI
nije evidentirano
engleski
Connection between teaching strategies and student understanding of mechanics in gymnasium
nije evidentirano
physics teaching; mechanics; conceptual understanding; FCI
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Deseti hrvatski simpozij o nastavi fizike, Nastava fizike - postignuća i izazovi
Podaci o skupu
Deseti hrvatski simpozij o nastavi fizike
predavanje
27.04.2011-29.04.2011
Zadar, Hrvatska