Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost nastavnih strategija s učeničkim razumijevanjem mehanike u gimnaziji (CROSBI ID 581019)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Jakopović, Željko Povezanost nastavnih strategija s učeničkim razumijevanjem mehanike u gimnaziji // Deseti hrvatski simpozij o nastavi fizike, Nastava fizike - postignuća i izazovi. 2011

Podaci o odgovornosti

Jakopović, Željko

hrvatski

Povezanost nastavnih strategija s učeničkim razumijevanjem mehanike u gimnaziji

Nastavne strategije određuju učenje fizike, a time manju ili veću uspješnost u ostvarivanju ciljeva učenja. Posebno je važna njihova povezanost s ostvarivanjem razumijevanja mehanike. Razumijevanje, kao kognitivna razina postignuća, pretpostavka je za ostvarivanje viših razina postignuća pa je možemo smatrati jednom od najvažnijih razina postignuća u školskom učenju fizike, a mehanika je, kao dio fizike, temelj za daljnje učenje i napredovanje u toj znanosti. Istražena su obilježja nastavnih strategija na uzorku od 1093 učenika gimnazija u sklopu 22 različite didaktičke inačice, koje predstavljaju pod-uzorke određene didaktičkim sastavnicama program-nastavnik, i njihova povezanost s učeničkim razumijevanjem mehanike mjerenim FCI ispitima. Učeničko razumijevanje mehanike značajno je pozitivno povezano sa zastupljenošću metode rasprave i metode istraživanja fizikalnih pojava pokusima u modelu višestruke linearne regresije (R = 0, 710, p < 0, 01) te sa zastupljenošću vrednovanja pitanjima tijekom izvođenja pokusa i mjerenja u modelu jednostavne linearne regresije (R = 0, 488, p < 0, 05). Istraživanje povezanosti nastavnih strategija s razumijevanjem mehanike nedvosmisleno pokazuje da povećanje primjene nastavne metode razgovora i rasprave i metode istraživanja fizikalnih pojava pokusima i mjerenjem s integriranim postupkom vrednovanja povećava prirast rezultata g na FCI ispitima, odnosno poboljšava razumijevanje mehanike.

nastava fizike; mehanika; konceptualno razumijevanje; FCI

nije evidentirano

engleski

Connection between teaching strategies and student understanding of mechanics in gymnasium

nije evidentirano

physics teaching; mechanics; conceptual understanding; FCI

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Deseti hrvatski simpozij o nastavi fizike, Nastava fizike - postignuća i izazovi

Podaci o skupu

Deseti hrvatski simpozij o nastavi fizike

predavanje

27.04.2011-29.04.2011

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Fizika, Pedagogija