Kultura u nastavi hrvatskoga jezika u inozemstvu (CROSBI ID 178331)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Pasini, Dinka
hrvatski
Kultura u nastavi hrvatskoga jezika u inozemstvu
Hrvatski jezik, iako tzv. mali jezik, sadrži velik kulturni potencijal. Kulturni potencijal znači mogućnost da se hrvatski jezik, unatoč svojoj 'malenkosti', otvori prema drugim kulturama pa posredno i prema većim jezicima. Drugim riječima, jezik kao zatvoren i statičan sustav gramatičkih struktura svojom kulturnom baštinom postaje otvoren i dinamičan sustav okrenut svijetu i njegovu tržištu znanja. Kultura sadrži i prenosi kulturne vrednote jezika, u našem slučaju hrvatskoga, i tvori njegov kulturni identitet. Spoznaja je to koja je uvelike inspirirala poučavanje stranih jezika pa tako i ovaj članak o nastavi hrvatskoga kao drugog i stranog. U današnje vrijeme, kada se mnogi filološki studiji pretvaraju u kulturološke studije, nastava kulture dobiva posebno značenje i zaslužuje veću pozornost. Poučavajući i učeći hrvatski jezik, lektori predstavljaju, a korisnici programa hrvatskoga jezika u svijetu usvajaju hrvatske kulturne obrasce i stvaraju sliku o Hrvatskoj i Hrvatima. Dobro poznavanje kulture osnovni je preduvjet za prevladavanje kulturnih stereotipa te ispunjavanje jednog od temeljnih nastavnih ciljeva u suvremenoj metodici poučavanja stranih jezika – interkulturalnosti. Zato su pomno i sustavno osmišljeni programi kulture u nastavi hrvatskoga jezika u inozemstvu i nastavnici koji posjeduju kulturološke kompetencije u hrvatskome jeziku vrlo važni jer ujedno pridonose promociji Hrvatske u svijetu i jamče budućnost hrvatskoga jezika.
nastava hrvatskoga kao drugog i stranog jezika; kultura u nastavi hrvatskog kao stranog; lektorati hrvatskoga jezika i kulture u inozemstvu; kulturni stereotipi; interkulturalnost; kulturološke kompetencije; promocija hrvatskoga kulturnog identiteta u svijetu
nije evidentirano
engleski
Culture in lecturing Croatian as a foreign language
nije evidentirano
teaching Croatian as a foreign and second language; culture in the lecturing of Croatian as a foreign language; Croatian language and culture study sections abroad; cultural stereotypes; interculturality; cultural stereotypes; cultural competences; the promotion of Croatian cultural identity on the universities abroad
nije evidentirano