Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 549169

„Izaći iz sebe“: Ja kao dvojnik i postajanje- anonimnim u Isušenoj kaljuži Janka Polića Kamova (O desubjektivaciji u Diderota, Maupassanta i Kamova)


Aleksandar Mijatović
„Izaći iz sebe“: Ja kao dvojnik i postajanje- anonimnim u Isušenoj kaljuži Janka Polića Kamova (O desubjektivaciji u Diderota, Maupassanta i Kamova) // Nova Croatica : časopis za hrvatsku književnost i kulturu, god. 5. (2011), sv. 5; 57-82 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 549169 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
„Izaći iz sebe“: Ja kao dvojnik i postajanje- anonimnim u Isušenoj kaljuži Janka Polića Kamova (O desubjektivaciji u Diderota, Maupassanta i Kamova)
(“Getting out from oneself”: The I as double and becoming-anonymous in Janko Polić Kamov’s novel Isušena kaljuža (On the desubjectivation in Diderot, Maupassant and Kamov))

Autori
Aleksandar Mijatović

Izvornik
Nova Croatica : časopis za hrvatsku književnost i kulturu (1846-8292) God. 5. (2011), Sv. 5; 57-82

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
sebstvo; pripov(i)jed(a)ni identitet; glumac; ipse/idem; iskaz; zamjenica Ja; potencijalnost
(self; narrative/narrated identity; actor; ipse/idem; enunciation; pronoun I; potentiality)

Sažetak
Na kraju prvoga dijela Isušene kaljuže – Na dnu – pripovjedač upućuje na čuvenu novelu Guya de Maupassanta Horla. Dok je za Maupassanta Horla predstavljala sablasno pojavljivanje drugoga, za pripovjedača Isušene kaljuže Horla, međutim, znači sablasno pojavljivanje sebe kao drugog, sebe kao neutralnoga ne-sebstva, kao nikoga. Dok je Maupassant bio užasnut mogućnošću takvoga kreaturnoga života (E. Santner) koji prebiva na pragu između vidljivoga i nevidljivoga, pripovjedač Isušene kaljuže, nasuprot tome, širokogrudno prihvaća mogućnost ne-bića koje se ne može svesti na ontološku opreku između bića i privida i pravno-moralnu opreku između sebe i drugoga. U Maupassantovoj se noveli On? događaji pripovijedaju kao da je pripovjedač susreo drugoga kao svoga izvanjskoga dvojnika. Međutim, pripovjedač u On? susreće samoga sebe kao neutralno nitko ; on susreće sebe kao svoga vlastitoga dvojnika. Na isti način, u sljedećim dijelovima Isušene kaljuže – U šir, U vis – pripovjedač prolazi asketsku transformaciju u kojoj se lišava sebe. To 'oslobađanje od sebe' – izlazak iz sebe, kao što Kamov piše – u Isušenoj se kaljuži poima kao glavna tehnika otpora disciplinarnoj moći koja djeluje kroz pravne oblike autentičnosti i individualnosti. Ta se asketska samo-preobrazba u kojoj se afirmira „pravo da se nestane“ (Blanchot) može shvatiti kao (još jedno) objašnjenje završnog iskaza romana: 'Ja nisam ja'.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-0171685-0902 - (Post)tranzicijski diskurs: reprezentacija, simulacija i identifikacija (Biti, Marina, MZOS ) ( POIROT)
130-0171685-1030 - Nacija i reprezentacija (Biti, Vladimir, MZOS ) ( POIROT)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Aleksandar Mijatović (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Aleksandar Mijatović
„Izaći iz sebe“: Ja kao dvojnik i postajanje- anonimnim u Isušenoj kaljuži Janka Polića Kamova (O desubjektivaciji u Diderota, Maupassanta i Kamova) // Nova Croatica : časopis za hrvatsku književnost i kulturu, god. 5. (2011), sv. 5; 57-82 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Aleksandar Mijatović (2011) „Izaći iz sebe“: Ja kao dvojnik i postajanje- anonimnim u Isušenoj kaljuži Janka Polića Kamova (O desubjektivaciji u Diderota, Maupassanta i Kamova). Nova Croatica : časopis za hrvatsku književnost i kulturu, god. 5. (sv. 5), 57-82.
@article{article, year = {2011}, pages = {57-82}, keywords = {sebstvo, pripov(i)jed(a)ni identitet, glumac, ipse/idem, iskaz, zamjenica Ja, potencijalnost}, journal = {Nova Croatica : \v{c}asopis za hrvatsku knji\v{z}evnost i kulturu}, volume = {god. 5.}, number = {sv. 5}, issn = {1846-8292}, title = {„Iza\'{c}i iz sebe“: Ja kao dvojnik i postajanje- anonimnim u Isu\v{s}enoj kalju\v{z}i Janka Poli\'{c}a Kamova (O desubjektivaciji u Diderota, Maupassanta i Kamova)}, keyword = {sebstvo, pripov(i)jed(a)ni identitet, glumac, ipse/idem, iskaz, zamjenica Ja, potencijalnost} }
@article{article, year = {2011}, pages = {57-82}, keywords = {self, narrative/narrated identity, actor, ipse/idem, enunciation, pronoun I, potentiality}, journal = {Nova Croatica : \v{c}asopis za hrvatsku knji\v{z}evnost i kulturu}, volume = {god. 5.}, number = {sv. 5}, issn = {1846-8292}, title = {“Getting out from oneself”: The I as double and becoming-anonymous in Janko Poli\'{c} Kamov’s novel Isu\v{s}ena kalju\v{z}a (On the desubjectivation in Diderot, Maupassant and Kamov)}, keyword = {self, narrative/narrated identity, actor, ipse/idem, enunciation, pronoun I, potentiality} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font