Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učitelji i njihovi mentori (CROSBI ID 8767)

Urednička knjiga | ostalo

Učitelji i njihovi mentori / Vizek Vidović, V. (ur.) Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2011

Podaci o odgovornosti

Vizek Vidović, V.

hrvatski

Učitelji i njihovi mentori

Knjiga Učitelji i njihovi mentori – uloga mentora u profesionalnom razvoju učitelja rezultat je rada u okviru znanstveno-istraživačkoga projekta „Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva“ financiranog od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa. Jedan od glavnih ciljeva projekta bio je istražiti kako iskustvo tijekom inicijalnog obrazovanja učitelja i razdoblja pripravništva utječe na oblikovanje profesionalnog identiteta učitelja. Glavna namjera autorica knjige bila je integrirati teorijske pristupe i recentna međunarodna istraživanja u području ranog profesionalnog razvoja učitelja s rezultatima našeg istraživanja te postaviti okvir za planiranje, provedbu i stvaranju uvjeta za učinkovito mentoriranje studenata učiteljstva i učitelja na pragu njihove nastavničke karijere. Knjiga ima karakter znanstvene monografije, pozitivno su je recenzirale znanstvene savjetnice prof.dr.sc. Vesna Vlahović Štetić i prof.dr.sc. Dubravka Miljković a tiskana je kao 29. publikacija edicije „Znanost i društvo“ u izdanju Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu. Knjiga obuhvaća pet poglavlja u kojima se obrađuju sljedeće teme: Prvo poglavlje Učiteljska profesija i profesionalni identitet učitelja (Vlatka Domović). sadrži teorijsku raspravu teorijsku rasprave o određenju profesije i ključnim elementima koji jedno zanimanje čine profesijom koja uključuje prikaz evolucije profesionalizma učiteljskog poziva, analizu dimenzija i tipova profesionalnog identiteta učitelja, te pretpostavke i argumente u prilog teze o učiteljstvu kao profesiji. U drugom poglavlju Profesionalni razvoj učitelja (Vlasta Vizek Vidović) u kojem je težište na prikazu glavnih istraživačkim metoda i rezultata u ovom području opisuju se tri perspektive u proučavanju profesionalnog razvoja učitelja: usmjerenost na praćenje razvoja kompetencija i emocionalnih reakcija učitelja u različitim fazama njihove karijere ; istraživanje unutrašnjih i vanjskih činitelja koji pridonose formiranju profesionalnog identiteta te utvrđivanje glavnih razvojnih zadataka i sukladnih strategija djelotvorne podrške učiteljima u pojedinim fazama njihovog profesionalnog razvoja. Treće poglavlje Uloga mentora u profesionalnom razvoju učitelja (Vlasta Vizek Vidović i Antonija Žižak) bavi se analizom mentorske uloge i mentorskih kompetencija te se prikazuju etape razvoja mentorskog odnosa i njima svojstveni mentorski zadaci. U poglavlju su zasebno izdvojene specifičnosti mentorskog rada sa studentima učitlejskog studija na školskoj praksi. U četvrtom poglavlju Mentorstvo u Hrvatskoj: različite perspektive (Iris Marušić, Tea Pavin Ivanec i Karin Doolan) iznose se praktična domaća iskustva vezana uz organizaciju i mentoriranje školske prakse za vrijeme studija te potom i pripravničkog staža – iz perspektive studenta, odnosno, učitelja pripravnika i iz perspektive njihovih mentora. Peto poglavlje Podrška mentorima u radu i profesionalnom razvoju (Vlasta Vizek Vidović i Antonija Žižak) obuhvaća prikaz ključnih područja podrške mentorima u njihovom profesionalnom razvoj i radu. Opisane su obrazovna, legislativna i institucijska, supervizijska, kolegijalna podrška. Informacijska podrška daje uvid u ključne mrežne stranice u ovom području a uz to su predstavljeni i neki temeljni instrumenti koji se mogu primijeniti u neposrednom planiranju i provedbi procesa mentoriranja.

profesionalni razvoj učitelja; mentorstvo učitelja; mentorske kompetencije

nije evidentirano

engleski

Teachers and their mentors

nije evidentirano

teacher professional development; teacher mentoring; mentor competences

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Institut za društvena istraživanja

2011.

978-953-6218-45-5

247

Biblioteka Znanost i društvo;

objavljeno

Povezanost rada

Psihologija