Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga mentora u profesionalnom razvoju učitelja (CROSBI ID 44861)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Vizek Vidović, Vlasta ; Žižak, Antonija Uloga mentora u profesionalnom razvoju učitelja // Učitelji i njihovi mentori / Vizek Vidović, Vlasta (ur.). Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2011. str. 97-151

Podaci o odgovornosti

Vizek Vidović, Vlasta ; Žižak, Antonija

hrvatski

Uloga mentora u profesionalnom razvoju učitelja

Poglavlje započinje pregledom istraživanja koja dokumentiraju pozitivan učinak mentorske podrške razvoju učiteljskih kompetencije. Rezultati istraživanja pokazuju da učinkovitost mentorskog procesa ovisi o razvijenosti mentorskih vještina koje se svrstavaju u četiri šire skupine: profesionalne kompetencije vezane uz nastavničke aktivnosti, interpersonalne kompetencije, komunikacijske vještine te osobine ličnosti i osobna uvjerenja. Upotreba pojedinih kompetencija određena je mentorskim funkcijama u Clutterbuckovom modelu u kojem se četiri ključne mentorske uloge: trenera, vodiča, facilitatora i savjetovatelja smještaju u dvodimenzionalni prostor definiran dimenzijom potreba i dimenzijom utjecaja (Clutterbuck i Lane, 2004) . Iza prikaza mentorskih uloga i kompetencija slijedi prikaz specifičnih zadataka s kojima se suočavaju mentori prilikom mentoriranja studenata na školskoj praksi. Središnji dio poglavlja posvećen je razmatranju sličnosti i razlika između prirodnih i profesionalnih interpersonalnih odnosa te prikazu razvojnih faza mentorskog odnosa i njima svojstvenih mentorskih zadataka (dogovaranje pravila u odnosima, prihvaćanje druge osobe, modeliranje i empatiziranje). U sklopu ove cjeline opisane su i ključne komunikacijske vještine za vođenje procesa mentoriranja: aktivno slušanje, postavljanje pitanja i davanje povratnih informacija. U završnom dijelu poglavlja težište je na smjernicama vezanim uz sadržajne aspekte procesa mentoriranja svrstanim u šest širih područja/tema koje su prepoznate kao prioritetne u prethodnim istraživanjima nastavničkih potreba za stručnim usavršavanjem (Vizek Vidović, 2005). Te su teme: podrška u primjeni pristupa usmjerenog na učenika u nastavi, podrška u razvoju i primjeni alternativnih pristupa utvrđivanju studentskog postignuća, podrška u otvorenoj komunikaciji i uspostavi suradnje sa učenicima, podrška u upravljanju razredom i uspostavi razredne discipline, podrška u primjeni strategija za pomoć učenicima s posebnim potrebama i za uvažavanje različitosti u razredu, podrška razvoju pozitivnih odnosa s roditeljima i lokalnom zajednicom te podrška u primjeni novih tehnologija u nastavi.

mentoriranje učitelja, mentorske kompetencije, mentorske strategije

nije evidentirano

engleski

The role of mentors in the professional development of teachers

nije evidentirano

mentoring teacher education students, mentor competences, mentor strategies

nije evidentirano

Podaci o prilogu

97-151.

objavljeno

Podaci o knjizi

Vizek Vidović, Vlasta

Zagreb: Institut za društvena istraživanja

2011.

978-953-6218-45-5

Povezanost rada

Psihologija