3D vizualna informacija i holografija: znanstveni temelji medijske atraktivnosti (CROSBI ID 44793)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Demoli, Nazif
hrvatski
3D vizualna informacija i holografija: znanstveni temelji medijske atraktivnosti
Holografija je otkrivena 1947. godine. Petnaestak godina kasnije, zahvaljujući prvenstveno otkriću lasera, svijetu je predstavljen potpuno nov način prezentiranja vizualne informacije: po prvi puta dobivena je prava prostornost bez zamarajućih stereoskopskih rješenja. Iako je od toga vremena do danas razvijen veliki broj tehnika za prezentiranje prostornosti, utjecaj holografije, njezina istovremena jednostavnost i složenost, donekle i misterioznost, bio je takav da većina današnjih 3D prezentacija nosi prefiks 'holo'. No, je li sve što vidimo u 3D izdanju holografija? Da bi se razjasnilo koje su njene stvarne mogućnosti danas i ima li neka medijska prezentacija tehnološku podlogu u holografiji ili nekom drugom rješenju ili je samo dobro osmišljeni filmski trik, treba krenuti od znanstvenih činjenica. Cilj ovog poglavlja je razjasniti temeljne pojmove koji su nužni za razumijevanje vizualne informacije i holografije te istaknuti neke aspekte tog izričaja koje svakodnevno susrećemo u životu.
holografija, vizualna informacija
nije evidentirano
engleski
3d visual information and holography: scientific foundations of media attractiveness
nije evidentirano
holography, visual information
nije evidentirano
Podaci o prilogu
123-148.
objavljeno
Podaci o knjizi
Digitalno doba: masovni mediji i digitalna kultura
Zgrabljić Rotar, Nada
Zadar: Sveučilište u Zadru ; Naklada Medijska istraživanja
2011.
978-953-7237-97-4