Vrijeme nestajanja: Sjećanje, film i fotografija u romanu Daše Drndić Leica format (CROSBI ID 177702)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Mijatović, Aleksandar
hrvatski
Vrijeme nestajanja: Sjećanje, film i fotografija u romanu Daše Drndić Leica format
Zaborav kao naličje pamćenja i nestajanje kao glavni mehanizam prenošenja tradicije središnje su teme romana Daše Drndić Leica format (2003). Taj se proturječan i nepomirljiv odnos zaborava i pamćenja, tradicije i njezina razaranja u romanu okuplja oko kontrapunkta pojmova fuge i leice formata. Rad polazi od tog kontrapunkta i opisuje na koji se način u romanu istražuju odnosi pripovijedanja i pamćenja, trajanja i trenutka, kretanja i nepokretnosti, prošlosti i sadašnjosti, neznanca i bližnjeg, propadanja i nestajanja, arhiva i svjedočenja, živog i mrtvog. Okvir za to opisivanje je kritika filma francuskog filozofa Henrija Bergsona te tumačenje odnosa između fotografi je, reproducibilnosti umjetnosti i povijesti u djelu njemačkog kritičara Waltera Benjamina.
Daša Drndić; Leica format; Walter Benjamin; Henri Bergson; fuga; sjećanje; nestajanje; iskupljenje; povijest; trenutak; fotografija; film; svjedočenje; kairos/khronos
nije evidentirano
engleski
The Time of the Disappearing: Memory, Cinema and Photography in Daša Drndić's novel Leica Format
nije evidentirano
Daša Drndić; Leica format; Walter Benjamin; Henri Bergson; fugue/joint; memory; disappearance; redemption; history; instant; photography; cinema; testimony; kairos/khronos
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Filologija