Kako odgajati čitateljice/čitatelje (CROSBI ID 177615)
Prilog u časopisu | ostalo
Podaci o odgovornosti
Benjak, Mirjana ; Doblanović Pekica, Mirjana
hrvatski
Kako odgajati čitateljice/čitatelje
U sklopu ostvarivanja osnovnoga cilja srednjoškolskoga književnog odgoja i obrazovanja - odgojiti buduću čitateljicu/čitatelja - čitanju (školske) lektire pripada značajno mjesto. Komparativna analiza hrvatskih i evropskih nastavnih programa (kurikula) za gimnazije pokazuje da se izboru pisaca i naslova predviđenih za lektiru pristupa na različite načine te da se u njihovu koncipiranju (pre)malo vodi računa o čitateljskim interesima učenica/učenika. Na tragu tih rezultata predlaže se tzv. otvoreni sustav lektire koji se temelji na ponudi književnih djela iz koje učenice/učenici samostalno izabiru djela za čitanje kod kuće. Predlažu se postupci i metode koji doprinose rješavanju prepreka u učeničkoj recepciji i razumijevanju pojedinih književnih djela. Njihova primjena omogućava ostvarenje osnovnog cilja nastave književnosti: odgojiti kreativnog i kritičkog čitatelja/čitateljicu, koji će čitajući razmišljati, zaključivati i ocjenjivati književnoumjetnički tekst.
školska lektira; nastavni program (kurikul); otvoreni sustav lektire
nije evidentirano
engleski
How to educate readers
nije evidentirano
školska lektira; nastavni program (kurikul); otvoreni sustav lektire
nije evidentirano