Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kako odgajati čitateljice/čitatelje (CROSBI ID 177615)

Prilog u časopisu | ostalo

Benjak, Mirjana ; Doblanović Pekica, Mirjana Kako odgajati čitateljice/čitatelje // Metodički vidici, 1 (2010), 12-17

Podaci o odgovornosti

Benjak, Mirjana ; Doblanović Pekica, Mirjana

hrvatski

Kako odgajati čitateljice/čitatelje

U sklopu ostvarivanja osnovnoga cilja srednjoškolskoga književnog odgoja i obrazovanja - odgojiti buduću čitateljicu/čitatelja - čitanju (školske) lektire pripada značajno mjesto. Komparativna analiza hrvatskih i evropskih nastavnih programa (kurikula) za gimnazije pokazuje da se izboru pisaca i naslova predviđenih za lektiru pristupa na različite načine te da se u njihovu koncipiranju (pre)malo vodi računa o čitateljskim interesima učenica/učenika. Na tragu tih rezultata predlaže se tzv. otvoreni sustav lektire koji se temelji na ponudi književnih djela iz koje učenice/učenici samostalno izabiru djela za čitanje kod kuće. Predlažu se postupci i metode koji doprinose rješavanju prepreka u učeničkoj recepciji i razumijevanju pojedinih književnih djela. Njihova primjena omogućava ostvarenje osnovnog cilja nastave književnosti: odgojiti kreativnog i kritičkog čitatelja/čitateljicu, koji će čitajući razmišljati, zaključivati i ocjenjivati književnoumjetnički tekst.

školska lektira; nastavni program (kurikul); otvoreni sustav lektire

nije evidentirano

engleski

How to educate readers

nije evidentirano

školska lektira; nastavni program (kurikul); otvoreni sustav lektire

nije evidentirano

Podaci o izdanju

1

2010.

12-17

objavljeno

2217-415X

2334-7465

Povezanost rada

Filologija