Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Jesu li Mažuranić i Njegoš maturirali? (CROSBI ID 580190)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Benjak, Mirjana ; Ljubešić, Marko Jesu li Mažuranić i Njegoš maturirali? // Ivan Mažuranić (1814-1890) i Crna Gora / Nikčević, Milorad (ur.). Cetinje : Osijek: HCDP „Croatica – Montenegrina” RH, CKD Montenegro-Montenegrina u Osijeku & Institut za crnogorski jezik i jezikoslovlje “Vojislav P. Nikčević”, Cetinje, 2011. str. 231-250

Podaci o odgovornosti

Benjak, Mirjana ; Ljubešić, Marko

hrvatski

Jesu li Mažuranić i Njegoš maturirali?

Rad donosi rezultate analize položaja Ivana Mažuranića i Petra Petrovića Njegoša u hrvatskim srednjoškolskim/gimnazijskim nastavnim programima. Istraživanjem su obuhvaćeni nastavni programi koji su danas u upotrebi kao i oni koji su bili na snazi prije promjena, do kojih je u hrvatskom obrazovnom sustavu došlo 90-ih godina prošloga stoljeća. Pri analizi se osobita pažnja posvetila onoj programskoj sastavnici koja je utemeljena na kriterijima izbora Mažuranićeva i Njegoševa djela za školsku interpretaciju. Rezultati istraživanja pokazali su da su (kvalitativan i kvantitativan) položaj i razine interpretacije (tematski krugovi, problemsko-idejna podloga, književni rodovi i vrste, stilističke karakteristike i dr.) njihova pjesničkoga djela (pre)često ovisili o kriterijima udaljenim od književnopovijesnog, književnoteorijskog, estetskog, recepcijskog i sličnih kriterija. Odnosno, pristup se školskoj interpretaciji Mažuranićeva i Njegoševa pjesništva i u prošlosti, ali i u sadašnjosti snažno oslanja o ideološke, odnosno političke kriterije. Na temelju rezultata istraživanja predložen je drukčiji pristup Mažuranićevu i Njegoševu djelu u hrvatskoj gimnazijskoj nastavi književnosti. Polazeći od tih rezultata kao i od primjene, prije svega, književnih kriterija u izboru književnih djela, ali i od problema aktualizacije univerzalnih pitanja klasičnih djela iz prošlosti, kakvo je Mažuranićevo i Njegoševo, te od književnih interesa mladih čitatelja/ učenika, predloženi su metodički postupci koji bi učenike uspješnije uveli u umjetnički prostor djela najvećeg hrvatskog i crnogorskog romantičnog književnika.

Mažuranić; Njegoš; nastavni program

nije evidentirano

engleski

Have Mažuranić and Njegoš gratuated?

nije evidentirano

Mažuranić; Njegoš; curriculum

nije evidentirano

Podaci o prilogu

231-250.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Ivan Mažuranić (1814-1890) i Crna Gora

Nikčević, Milorad

Cetinje : Osijek: HCDP „Croatica – Montenegrina” RH, CKD Montenegro-Montenegrina u Osijeku & Institut za crnogorski jezik i jezikoslovlje “Vojislav P. Nikčević”, Cetinje

978-953-7589-07-3

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija