Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 546151

Metodički pristupi morfološkim sadržajima u višim razredima osnovne škole


Bjedov, Vesna
Metodički pristupi morfološkim sadržajima u višim razredima osnovne škole, 2010., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 546151 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metodički pristupi morfološkim sadržajima u višim razredima osnovne škole
(Methodogical approach to morphology in 5-9 years of schooling)

Autori
Bjedov, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
27. svibnja

Godina
2010

Stranica
308

Mentor
Ana Pintarić

Ključne riječi
metodika ; nastava hrvatskoga jezika ; morfologija ; sklonidba imenica
(methodology ; teaching of Croatian as L1 ; morphology ; declination of nouns)

Sažetak
Predmetom su doktorskoga rada metodički pristupi morfološkim nastavnim sadržajima u višim razredima osnovne škole o kojima se govori u odnosu na suvremenu nastavu hrvatskoga jezika. Ciljevi su rada ustvrditi prihvaćenost funkcionalnoga poretka obradbe padeža kod učitelja hrvatskoga jezika istočnoga dijela Republike Hrvatske, zatim istražiti i ustvrditi zastupljenost metodičkih pristupa u udžbeničkim jedinicama o sklonidbi imenica u 5. razredu, među učiteljima hrvatskoga jezika istočnoga dijela Republike Hrvatske te u neposrednoj nastavi obradbe padeža. Pojam se metodičkoga pristupa prihvaća i rabi u odnosu na metodičke sustave, stoga su u teorijskome dijelu rada opisani odabrani metodički sustavi nastave hrvatskoga jezika (dogmatsko-reproduktivni, analitičko-eksplikativni, integracijsko- korelacijski, problemsko-stvaralački, lingvističko-komunikacijski, timski, otvoreni i ERR sustav) i temelji nastave hrvatskoga jezika, tj. njezini čimbenici. U sklopu morfoloških je nastavnih sadržaja odabrana Sklonidba imenica, kao obvezna morfološka tema u 5. razredu, o kojoj se govori s obzirom na funkcionalan raspored padeža propisan PiP-om. Teorijski dio rada završava spoznajama dosadašnjih istraživanja o metodičkim pristupima u nastavi hrvatskoga jezika koja su provedena 80-tih godina prošloga stoljeća. Na temelju postavljenih hipoteza i razrađene metodologije, provedena su istraživanja čiji su rezultati kvalitativno i kvantitativno prikazani u istraživačkome dijelu rada. Riječ je o prihvaćenosti funkcionalnoga poretka obradbe padeža među učiteljima hrvatskoga jezika 5 županija istočnoga dijela Republike Hrvatske, zatim o ostvarenosti metodičkih pristupa u udžbenicima 5. razreda, o zastupljenosti metodičkih pristupa u obradbi morfoloških sadržaja među učiteljima hrvatskoga jezika navedenih županija te o snimanju nastave obradbe padeža kod odabrane učiteljice i učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301001-0991 - Materinski i inojezični hrvatski (Zrinka Jelaska, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Bjedov (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Bjedov, Vesna
Metodički pristupi morfološkim sadržajima u višim razredima osnovne škole, 2010., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Osijek
Bjedov, V. (2010) 'Metodički pristupi morfološkim sadržajima u višim razredima osnovne škole', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bjedov, V.}, year = {2010}, pages = {308}, keywords = {methodology, teaching of Croatian as L1, morphology, declination of nouns}, title = {Methodogical approach to morphology in 5-9 years of schooling}, keyword = {methodology, teaching of Croatian as L1, morphology, declination of nouns}, publisherplace = {Osijek} }