Pejovićevo promišljanje umjetnosti (CROSBI ID 580135)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Škorić, Gordana
hrvatski
Pejovićevo promišljanje umjetnosti
Danilo Pejović (Ludbreg, 1928.-Zagreb, 2007.)je na Odsjeku za filozofiju, nakon Milana Kangrge, predavao estetiku od početka šezdesetih do početka sedamdesetih godina, kada je tu Katedru preuzeo Danko Grlić, zajedno s kojim je preveo Heideggerova dva teksta "O biti umjetnosti"(1959.) U Pejovićevom promišljanju umjetnosti Heidegger je, kao i hermeneutika, bio glavni orjentir u razumijevanju umjetničkog djela preko paradigme jezika i u tom je kontekstu u suvremenoj filozofiji umjetnosti, posebno ukazujkući na značaj ekspresionizma, istraživao udnos umjetnosti i prirode, tehnike, oblika, zbiljnosti, osjećajnosti, razumljivosti i slobode.Raspravljanje o mogućnosti umjetnosti Pejović uvijek postavlja u epohalni kontekst, ustvrđujući da je nakon smrti Goethea i Hegela umro i jedan svijet, koji s oscilacijama seže sve do Homerova doba, a Marx samo radikalizira Hegelovo pitanje o tome čemu još umjetnost?, da bi se ono nakon Marxa, u doba tehnike, još više zaoštrilo. Pejović zastupa tezu da bez pojma slobode ne možemo dospjeti do toga što jest umjetnost, a živeći u svijetu prepunu oblika uništavanja ljudske slobode, gube se osjećajnost i ljepota kao pripadne umjetnosti.
umjetnost; filozofija; estetika; ekspresionizam; Danilo Pejović; G.W.F. Hegel; Karl Marx; Martin Heidegger; Ernst Bloch; jezik; sloboda
nije evidentirano
engleski
Pejovics Rethinking of Art
nije evidentirano
Art; Philosophy; Aesthetics; Danilo Pejović; G.W.F. Hegel; Karl Marx; Martin Heidegger; Ernst Bloch; Language; Freedom
nije evidentirano
Podaci o prilogu
61-78.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Filozofija i suvremenost : Zbornik radova s konferencije povodom 80. obljetnice rođenja Danila Pejović
Veljak, Lino
Zagreb:
978-953-175-336-4
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096