Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 545809

Odnos između kreativnosti i samoaktaizacije u sveučilišnoj nastavi


Bognar, Ladislav; Kragulj, Snježana
Odnos između kreativnosti i samoaktaizacije u sveučilišnoj nastavi // Škola, učenje i odgoj za budućnost / Jurčević Lozančić, Anka ; Opić , Siniša (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, 2011. str. 57-70 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Odnos između kreativnosti i samoaktaizacije u sveučilišnoj nastavi
(The Relationship between Creativity and self-actualization of University Teaching)

Autori
Bognar, Ladislav ; Kragulj, Snježana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Škola, učenje i odgoj za budućnost / Jurčević Lozančić, Anka ; Opić , Siniša - Zagreb : Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, 2011, 57-70

ISBN
978-953-7210-41-0

Skup
Škola, učenje i odgoj za budućnost

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10-12. 11.2011.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Kreativnost studenata; proces samoaktualizacije; korelacija; sveucilište
(Student creativity; the process of self-actualisation; correlation; higher education.)

Sažetak
Fenomen kreativnosti posebno je intenzivno izucavan u drugoj polovici 20. stoljeca. I danas su nezaobilazni radovi J.P.Gulforda i E.P.Torrancea i njihovih suradnika koji su uspjeli dokazati da IQ nije identican pojam s pojmom kreativnosti, iako postoji djelomicna povezanost te da je kreativnost moguce mjeriti, ali i organizirati odgojno-obrazovni proces tako da on potice ovu važnu ljudsku sposobnost. Humanisticki teoreticari A.H.Maslow i C.R.Rogers uocili su da kreativnost nije samo jedna od ljudskih sposobnosti nego je ona usko povezana s procesom samoaktualizacije i znak je i pretpostavka zdrave osobe okrenute osobnom razvoju. Istodobno naglašavaju i društvenu ulogu kreativnosti s obzirom na to da društva nastaju zavisno od sposobnosti njihovih clanova da se nose s izazovima. Ovim istraživanjem želi se utvrditi stupanj povezanosti izmedu studentske samoprocjene vlastitog stupnja samoaktualizacije i vlastite kreativnosti. Buduci da je iz teorije poznato da postoji povezanost izmedu kreativnosti i samoaktualizacije, u radu se to nastoji i empirijski provjeriti. Do sada su istraživani odnosi kreativnosti i inteligencije, kreativnosti i akademskih postignuca, uloga kreativnosti u procesu samoaktualizacije, uloga mašte u kreativnosti i procesu samoaktualizacije te uloga neuspjeha u procesu samoaktualizacije. Nadalje, istraživanjem se ispitivala povezanost izmedu kreativnosti i samoaktualizacije. Istraživanje koje je provedeno sa studentima i koji su sudjelovali duže vrijeme na nastavi u kojoj se koristi kreativni pristup i koja je usmjerena na studenta dobiveni su rezultati iz kojih je vidljivo da postoji pozitivna korelacija izmedu kreativnosti i samoaktualizacije, ali i da studenti pridaju veliku važnost procesu samoaktualizacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Branko Bognar, )

Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek