Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 545763

Nastavna metodika u riječi i slici


Pranjić, Marko
Nastavna metodika u riječi i slici, Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2013 (Udžbenici i skripta)


Naslov
Nastavna metodika u riječi i slici
(Teaching methodics in word and picture)

Autori
Pranjić, Marko

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, udžbenici i skripta, znanstvena

Izdavač
Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2013

Stranica
604

ISBN
978-953-7823-06-1

Ključne riječi
nastavna metodika; nastavnik; učenik; obrazovanje nastavnika; nastavni oblici; evaluacija
(Teaching methodics; Teacher; Student; Education of Teachers; Forms of Teaching; Evaluation)

Sažetak
Nastavna metodika ima u vidu i računa sa svim predmetima koji omogućavaju šire i dublje sagledavanje odgojno-obrazovnih problema, odnosno s disciplinama iz kojih se uzimaju sadržaji, tj. nastavni program određenog predmeta. Ako predmetna metodika pokriva tek segment nastavničke naobrazbe, onda nema razloga ne govoriti unutar toga i o područnoj metodici, jer će mnogi nastavnici biti nositelji po više predmeta iz istog područja (npr. matematika i fizika, grčki i latinski, engleski i njemački itd.) koji između sebe, a s metodičkog stajališta imaju puno toga sličnog pa i istog. Ovdje pretjerano insistiranje na specifičnostima pojedinog predmetnog sadržaja, a s metodičkog stajališta, može više štetiti nego koristiti, a s ekonomičnog, ne bi imalo razloga dodatno opterećivati studenta s nečim što je isto ili vrlo slično već naučio u jednoj predmetnoj metodici. Ono što takve predmete međusobno razlikuje, prvenstveno su njihovi sadržaji i prateće znanstvene metodologije za koje nastavna metodika kao takva nije nadležna premda je veoma svjesna važnosti predmetnog sadržaja kad je u pitanju postizanje nastavnog cilja. Prvenstveni zadatak nastavne metodike ipak je rješavanje problema načina poučavanja i učenja, prenošenja i usvajanja sadržaja, tretiranje odgajanika u nastavi, odnosa između odgajanika i odgajatelja (učenika - nastavnika), stvaranja učinkovita nastavnog okruženja, upotrebe adekvatnih nastavnih sredstava i pomagala itd., a logika toga postupka veoma je slična kod mnogih predmeta, osobito kad oni pripadaju istom području. To i jest razlog zbog kojega nastavna metodika ima više u vidu faktore objedinjavanja, a manje cjepkanja nastave na pojedine školske predmete, odnosno sinteze vrlo različitih spoznaja i djelatnosti relevantnih u procesu odgoja i izobrazbe nastavnika koja imaju svoju nutarnju logiku bez obzira na konkretne sadržaje određenog školskog predmeta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija

Napomena
Knjiga se koristi kao sveučilišni udžbenik u sklopu nastavničke naobrazbe na Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu i to za kolegije predmetnih metodika kao i praktičnih vježbi



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
226-2261681-0827 - Interkulturalna ishodišta pedagoške misli i odgojnog djelovanja u Hrvata (Marko Pranjić, )

Ustanove
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marko Pranjić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Pranjić, Marko
Nastavna metodika u riječi i slici, Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2013 (Udžbenici i skripta)
Pranjić, M. (2013) Nastavna metodika u riječi i slici. Zagreb, Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu.
@book{book, author = {Pranji\'{c}, M.}, year = {2013}, pages = {604}, keywords = {Teaching methodics, Teacher, Student, Education of Teachers, Forms of Teaching, Evaluation}, isbn = {978-953-7823-06-1}, title = {Teaching methodics in word and picture}, keyword = {Teaching methodics, Teacher, Student, Education of Teachers, Forms of Teaching, Evaluation}, publisher = {Hrvatski studiji Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }