BULLYING AND DEPRESSION AMONG PRIMARY SCHOOL CHILDREN (CROSBI ID 368278)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Majvald Bjedov, Irena
Kuterovac-Jagodić, Gordana
engleski
BULLYING AND DEPRESSION AMONG PRIMARY SCHOOL CHILDREN
Cilj rada je bio istražiti odnos međuvršnjačkog nasilja i depresivnosti učenika viših razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo 299 učenika (161 djevojčica i 138 dječaka) polaznika 5. do 8. razreda osnovne škole. Izloženost nasilju među vršnjacima i vršenje nasilja ispitano je pomoću Olweusovog Upitnika nasilnik/žrtva, a depresivnost Ljestvicom dječje depresivnosti Kovacs (CDI). B. Za svakog učenika izračunat je indeks izloženosti nasilju te indeks vršenja nasilja nad vršnjacima, te su učenici podijeljeni u 4 kategorije ovisno o svojoj ulozi u nasilju: nasilnici, žrtve, žrtve/nasilnici te neuključeni učenici. U istraživanju je dobivena značajna pozitivna povezanost između izloženosti nasilju i depresivnosti, kao i između vršenja nasilja nad vršnjacima i depresivnosti. Rezultati depresivnosti u ovisnosti o ulozi učenika u međuvršnjačkom nasilju su pokazali kako su djeca nasilnici značajno depresivnija od skupine neuključene djece u nasilje. Također, djeca koja su istodobno nasilnici i žrtve su značajno depresivnija od skupine neuključene djece u nasilje kao i djece žrtvi međuvršnjačkog nasilja, što je u skladu s očekivanjima. Razlika u depresivnosti između skupine neuključene djece i žrtvi nije utvrđena iako se očekivala.
bullying; depression; children
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
30
13.04.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb