Relationship of paparenting stress, parenting behavior and emotional and behavioral problems of schol-age children (CROSBI ID 368277)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Božičević, Valentina
Kuterovac-Jagodić, Gordana
engleski
Relationship of paparenting stress, parenting behavior and emotional and behavioral problems of schol-age children
Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti postoji li povezanost između roditeljskog stresa, roditeljskog ponašanja i emocionalnih i ponašajnih problema djece osnovnoškolskog uzrasta. U istraživanju su sudjelovala 142 roditelja (124 majke i 18 očeva) učenika drugih, trećih i četvrtih razreda triju osnovnih škola iz Zagreba. Podaci o roditeljskom stresu prikupljeni su kratkim oblikom Indeksa roditeljskog stresa (PSI/SF, Abidin, 1995), roditeljsko ponašanje ispitano je Upitnikom roditeljskog ponašanja (URP-29, Kuterovac-Jagodić, Keresteš, Brković, 2006) , a podaci o emocionalnim i ponašajnim problemima djece prikupljeni su Skalom procjene ponašanja za djecu od 6 do 18 godina (CBCL/ 6-18, Achenbach, 2001). Utvrđena je pozitivna povezanost između roditeljskog stresa te ponašajnih i emocionalnih problema školske djece. U korelaciji su i roditeljsko ponašanje i emocionalni i ponašajni problemi djece pri čemu je povezanost između pozitivnog roditeljstva i dječjih problema negativna, a povezanost između negativnog roditeljstva i dječjih problema pozitivna. Roditeljski stres i roditeljsko ponašanje također značajno koreliraju, pri čemu je smjer korelacije negativan za pozitivno roditeljstvo, a pozitivan za negativno roditeljstvo. Roditeljsko ponašanje posreduje u odnosu roditeljskog stresa i emocionalnih i ponašajnih problema školske djece.
parenting stress; parenting behavior; emotional and behavioral problems; schol-age children
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
30
04.07.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb