Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

DOPRINOS INDIVIDUALNIH I OBITELJSKIH KARAKTERISTIKA U OBJAŠNJENJU RAZVOJA TEORIJE UMA KOD DJECE PREDŠKOLSKE DOBI (CROSBI ID 368276)

Ocjenski rad | diplomski rad

Pavković, Iva DOPRINOS INDIVIDUALNIH I OBITELJSKIH KARAKTERISTIKA U OBJAŠNJENJU RAZVOJA TEORIJE UMA KOD DJECE PREDŠKOLSKE DOBI / Kuterovac-Jagodić, Gordana (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2010

Podaci o odgovornosti

Pavković, Iva

Kuterovac-Jagodić, Gordana

hrvatski

DOPRINOS INDIVIDUALNIH I OBITELJSKIH KARAKTERISTIKA U OBJAŠNJENJU RAZVOJA TEORIJE UMA KOD DJECE PREDŠKOLSKE DOBI

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati dobne promjene u prepoznavanju emocija i razumijevanju teorije uma predškolske djece, kao i doprinos nekih djetetovih individualnih i obiteljskih varijabli u objašnjenju individualnih razlika u razumijevanju teorije uma. Sudjelovalo je 150 djece (75 djevojčica, 75 dječaka), u dobi od 4 do 5 god. i 8 mj. U svrhu provjere hipoteza provedene su analize varijance 3 (dob) x 2 (spol) i hijerarhijska regresijska analiza. Rezultati su pokazali da su najstarija djeca značajno uspješnija u razumijevanju teorije uma u odnosu na srednju i najmlađu dobnu skupinu, dok spolne razlike nisu utvrđene. Utvrdili smo dobne razlike između sve tri skupine u uspješnosti prepoznavanja emocija, kao i razlike prema spolu u korist djevojčica. Ispitujući doprinos individualnih karakteristika djeteta (dob, kognitivni status i prepoznavanje emocija) te obiteljskih karakteristika (stupanj obrazovanja roditelja i broj braće i sestara u obitelji) u objašnjenju varijance rezultata na Testu teorije uma, utvrđeno je da su za razumijevanje teorije uma prediktivni dob, kognitivni status (mjera neverbalne inteligencije), prepoznavanje osjećaja i obrazovanje roditelja.

teorija uma; prepoznavanje emocija; inteligencija; obiteljsko okruženje; predškolska dob

nije evidentirano

engleski

CONTRIBUTION OF INDIVIDUAL AND FAMILY CHARACTERISTICS IN EXPLANATORY THEORY OF MIND IN PRESCHOOL CHILDREN

nije evidentirano

theory of mind; affect recognition; intelligence; family background; preschool age

nije evidentirano

Podaci o izdanju

30

01.07.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija