Jezik hrvatskog poslovno-stručnog novinarstva i njegove persuazivne strategije (CROSBI ID 44614)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Udier, Sanda Lucija
hrvatski
Jezik hrvatskog poslovno-stručnog novinarstva i njegove persuazivne strategije
Budući da je namijenjen vrlo heterogenim recipijentima, jezik novinarstva obično teži općerazumljivosti. Naprotiv, stručni i poslovni jezik hermetični su i laicima teže razumljivi jer podrazumijevaju stručno obaviještene recipijente. Jezik poslovno-stručnog novinarstva specifičan je po tome što na njegov nastanak istodobno djeluju oprečne silnice: zakonitosti jezika novinarstva s jedne, kao i zakonitosti stručnoga i poslovnoga jezika s druge strane. U članku su prikazani rezultati istraživanja na korpusu tekstova poslovno-stručnoga novinarstva prikupljenoga iz hrvatskih poslovno-stručnih časopisa i s internetskih portala iz područja bankarstva, informatike, poduzetništva, grafike i drugih srodnih profesionalno-poslovnih područja. Izložena su glavna opća obilježja toga vida jezika, raznolike uloge koje on obnaša te njegova specifična svojstva.
novinarski jezik, stručni jezik, persuazivne strategije, evazija, normativna pitanja
nije evidentirano
engleski
Language of Croatian business and technical journalism and its persuasive strategies
nije evidentirano
language of journalism, business and technical language, persuasive strategies, evasion, normative questions
nije evidentirano
Podaci o prilogu
145-158.
objavljeno
Podaci o knjizi
Diskurs i dijalog Teorije, metode i primjene
Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, Leonard
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
2011.
978-953-314-038-4