POVEZANOST DIMEZIJA LIČNOSTI I STILOVA ODLUČIVANJA POTROŠAČA (CROSBI ID 368258)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Lukić, Ena
Milas, Goran
hrvatski
POVEZANOST DIMEZIJA LIČNOSTI I STILOVA ODLUČIVANJA POTROŠAČA
Cilj istraţivanja bio je ispitati primjenjivost osmerofaktorske strukture Upitinika stilova odlučivanja potrošača na hrvatske potrošače te ispitati postoji li povezanost izmeĎu dimenzija ličnosti i stilova odlučivanja o kupnji. U istraţivanju je sudjelovalo ukupno 316 sudionika koji su se razlikovali s obzirom na dob, spol i druge sociodemografske karakteristike. Dio sudionika anketu je ispunio elektroničkim putem, dio metodom lice u lice na nekoliko lokacija u gradu Zagrebu, a dio je anketu primio od strane trećih osoba, što naš uzorak čini prigodnim. Mjerni instrumenti korišteni u ovom istraţivanju jesu: Upitnik stilova odlučivanja potrošača, upitnik ličnosti International personality item pool te pitanja vezana za sociodemografske karakteristike sudionika. Kako bismo ispitali način na koji hrvatski potrošači donose svoje odluke o kupnji korišten je Upitnik stilova odlučivanja potrošača te su rezultati istraţivanja potvrdili primjenjivost njegove osmerofaktorske strukture pri čemu su dobivene sljedeće dimenzije: 1. Perfekcionizam, odnosno sklonost visokoj kvaliteti, 2. Sklonost marki, 3. Sklonost novitetima i modi, 4. Sklonost kupovini iz rekreacije i zadovoljstva, 5. Cjenovna osjetljivost, 6. Impulzivnost, 7. Zbunjenost prevelikim izborom i 8. Sklonost kupovini iz navike. Temeljem provedene statističke analize utvrĎeno je kako je svih pet dimenzija ličnosti u korelaciji sa stilovima donošenja odluke o kupnji pri čemu su najviše zabiljeţene korelacije one izmeĎu dimenzije Emocionalne stabilnosti i Impulzivnosti u kupnji te dimenzije Intelekta i Zbunjenosti potrošača prevelikim izborom.
potrošačko ponašanje; donošenje odluke o kupnji; ličnost; Velepetori model ličnosti
nije evidentirano
engleski
Relationship between personality traits and consumer decision making styles
nije evidentirano
consumer behaviour; consumer decision making styles; personality; Big-five personality model
nije evidentirano
Podaci o izdanju
38
07.11.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatski studiji
Zagreb