Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

POVEZANOST DIMEZIJA LIČNOSTI I STILOVA ODLUČIVANJA POTROŠAČA (CROSBI ID 368258)

Ocjenski rad | diplomski rad

Lukić, Ena POVEZANOST DIMEZIJA LIČNOSTI I STILOVA ODLUČIVANJA POTROŠAČA / Milas, Goran (mentor); Zagreb, Hrvatski studiji, . 2011

Podaci o odgovornosti

Lukić, Ena

Milas, Goran

hrvatski

POVEZANOST DIMEZIJA LIČNOSTI I STILOVA ODLUČIVANJA POTROŠAČA

Cilj istraţivanja bio je ispitati primjenjivost osmerofaktorske strukture Upitinika stilova odlučivanja potrošača na hrvatske potrošače te ispitati postoji li povezanost izmeĎu dimenzija ličnosti i stilova odlučivanja o kupnji. U istraţivanju je sudjelovalo ukupno 316 sudionika koji su se razlikovali s obzirom na dob, spol i druge sociodemografske karakteristike. Dio sudionika anketu je ispunio elektroničkim putem, dio metodom lice u lice na nekoliko lokacija u gradu Zagrebu, a dio je anketu primio od strane trećih osoba, što naš uzorak čini prigodnim. Mjerni instrumenti korišteni u ovom istraţivanju jesu: Upitnik stilova odlučivanja potrošača, upitnik ličnosti International personality item pool te pitanja vezana za sociodemografske karakteristike sudionika. Kako bismo ispitali način na koji hrvatski potrošači donose svoje odluke o kupnji korišten je Upitnik stilova odlučivanja potrošača te su rezultati istraţivanja potvrdili primjenjivost njegove osmerofaktorske strukture pri čemu su dobivene sljedeće dimenzije: 1. Perfekcionizam, odnosno sklonost visokoj kvaliteti, 2. Sklonost marki, 3. Sklonost novitetima i modi, 4. Sklonost kupovini iz rekreacije i zadovoljstva, 5. Cjenovna osjetljivost, 6. Impulzivnost, 7. Zbunjenost prevelikim izborom i 8. Sklonost kupovini iz navike. Temeljem provedene statističke analize utvrĎeno je kako je svih pet dimenzija ličnosti u korelaciji sa stilovima donošenja odluke o kupnji pri čemu su najviše zabiljeţene korelacije one izmeĎu dimenzije Emocionalne stabilnosti i Impulzivnosti u kupnji te dimenzije Intelekta i Zbunjenosti potrošača prevelikim izborom.

potrošačko ponašanje; donošenje odluke o kupnji; ličnost; Velepetori model ličnosti

nije evidentirano

engleski

Relationship between personality traits and consumer decision making styles

nije evidentirano

consumer behaviour; consumer decision making styles; personality; Big-five personality model

nije evidentirano

Podaci o izdanju

38

07.11.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatski studiji

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija