Logopedska intervencija u obitelji kod djeteta s poremećajem iz autističnog spektra (prikaz slučaja) (CROSBI ID 368254)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Rosić, Jelena
Ljubešić, Marta
hrvatski
Logopedska intervencija u obitelji kod djeteta s poremećajem iz autističnog spektra (prikaz slučaja)
Poremećaji autističnog spektra nazivaju se još pervazivni razvojni poremećaji, a obuhvaćaju široku grupu djece koja pokazuju atipičnosti u obrañivanja informacija i shvaćanju svijeta oko sebe. Prisutne teškoće najizraženije su u području socijalne komunikacije i podrazumijevaju manjak interesa i socijalne interakcije, ali i deficit simboličkih sposobnosti. Ograničena sposobnost razumijevanja namjera i osjećaja drugih ljudi dovodi do toga da većina osoba unutar autističnog spektra propušta uobičajen razvoj „kao-da“ igre. U odnosu na djecu uredna razvoja, rano su uočljive razlike u komunikacijskim funkcijama (kod djece na spektru prevladavaju imperativne funkcije), sredstvima komunikacije (ne usvajaju konvencionalna sredstva komunikacije) i razvoju igre (javlja se konstruktivna igra, dok simbolička i igra pretvaranja izostaju). U ovom istraživačko-emprijskom radu prikazan je slučaj dječaka s poremećajem iz autističnog spektra uključenog u provoñenje logopedske intervencije. S obzirom na dječakovu dob, govorimo o ranoj intervenciji koja podrazumijeva visok stupanj suradnje s roditeljima, zbog čega se većinom provodila u njegovom domu. Dječakova kronološka dob pri početku rada bila je 2 ; 06. Komunikacijska funkcija je imperativna, a sredstva kojima se komunikacija ostvaruje je najčešće kontaktna gesta. U govoru je prisutno nekoliko smislenih riječi. Imitacija svakodnevnih radnji je oskudna, a pojava združene pažnje odgoñena. Sva obilježja u dječakovom komunikacijskom razvoju, upućuju na postojanje poremećaja autističnog spektra. Logopedska intervencija trajala je četiri mjeseca, a organizirana je na način da kroz svakodnevne rutine i socijalnu igru potiče razvoj važnih elemenata rane komunikacije: kontakt očima, interakcijske razmjene, imitaciju i združenu pažnju.. Jedna od metoda koja se koristi je PECS-sistem komuniciranja zamjenom slika. Radom se nastoji naglasiti važnost rane intervencije kod poremećaja autističnog spektra i uključivanje logopeda u njezino provoñenje.
poremećaji autističnog spektra; komunikacijski razvoj; teškoće u socijalnoj komunikaciji; rana intervencija; logopedska intervencija; sustav komuniciranja razmjenom slika
nije evidentirano
engleski
Logopaedic intervention in the family of child with autism spectrum disorder (case study)
nije evidentirano
autistic spectrum disorders; communication development; impairments of social communication; early intervention; speech-language intervention; picture exchange communication system
nije evidentirano
Podaci o izdanju
92
01.06.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb, Hrvatska