Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi gluhih prema znakovnom jeziku i školovanju gluhe djece (CROSBI ID 579857)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Bradarić-Jončić, Sandra ; Milković, Marina ; Mohr, Renata Stavovi gluhih prema znakovnom jeziku i školovanju gluhe djece // Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala / Prstačić, Miroslav (ur.). Zagreb: Hrvatska udruga za psihosocijalnu onkologiju ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 70-74

Podaci o odgovornosti

Bradarić-Jončić, Sandra ; Milković, Marina ; Mohr, Renata

hrvatski

Stavovi gluhih prema znakovnom jeziku i školovanju gluhe djece

Za promjenu društvenog statusa znakovnoga jezika i njegovo uvođenje u sustav obrazovanja gluhe djece raspolažemo danas brojnim znanstvenim argumentima. Drugi važan argument stavovi su i mišljenja samih gluhih osoba, koje su u stanju same artikulirati svoje potrebe. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ukazati na pozitivne stavove gluhih prema znakovnom jeziku i njegovom mjestu u školama za gluhu djecu, kao još jedan prilog u našim naporima za stvaranje uvjeta za uvođenje dvojezičnog obrazovanja gluhe djece u Hrvatskoj. Upitnikom stavova (uz prevođenje na znakovni jezik) prikupljeni su odgovori 71 odrasle gluhe osobe na 24 pitanja o znakovnome jeziku i školovanju gluhe djece. Kako je bilo i za očekivati, pokazalo se da su njihovi stavovi vrlo pozitivni. Na gotovo svim varijablama preko 70% ispitanika imalo je pozitivan stav. Neodređenije stavove ispitanici su pokazali jedino prema odgojno-obrazovnoj integraciji, što je također za očekivati, ako znamo da zajednice gluhih širom svijeta zavode smatraju iznimno važnim mjestima za očuvanje znakovnoga jezika i inkulturaciju gluhe djece čujućih roditelja u kulturu Gluhih.

gluhi; znakovni jezik; edukacija gluhe djece

nije evidentirano

engleski

Attitudes of the deaf towards sign language and education of the deaf

nije evidentirano

deaf; sign language; deaf education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

70-74.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala

Prstačić, Miroslav

Zagreb: Hrvatska udruga za psihosocijalnu onkologiju ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-98505-5-3

Podaci o skupu

Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala

poster

25.05.2011-29.05.2011

Pula, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija