Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Intelektualne sposobnosti djece pred polazak u školu i uspjeh u njoj (CROSBI ID 579836)

Prilog sa skupa u časopisu | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Bilać, Snježana Intelektualne sposobnosti djece pred polazak u školu i uspjeh u njoj // Paediatria Croatica. 2008. str. 215-215

Podaci o odgovornosti

Bilać, Snježana

hrvatski

Intelektualne sposobnosti djece pred polazak u školu i uspjeh u njoj

Intelektualne sposobnosti su važan preduvjet za uspješno učenje, a intelektualni zahtjevi u školskom učenju su dominanti. Cilj ovog rada je ustanoviti povezanost između intelektualnih mjera kod djece pred polazak u školu i kasnijeg uspjeha u školi, obzirom na spol djece i fazu školovanja (niži i viši razredi). Ispitanici i metode: Ispitano je 177 djece u vrtićima pred upis u školu (102 dječaka i 75 djevojčica), od kojih je 160 praćeno do kraja osnovnog školovanja. Za ispitivanje inteligencije korišteni su slijedeći testovi: Goodenough test „Nacrtaj čovjeka“ (GOOD), likovni test Bender (LB), Kohs test sastavljanja kocki (KOHS) i verbalni dio Wechslerovog testa inteligencije za djecu (WISC). Školski uspjeh djece bio je izražen izvedenim mjerama školskog uspjeha - prosjek prosječnih ocjena za niže (PRONIŽI) i više razrede (PROVIŠI). Rezultati: Povezanost između mjera inteligencije i uspjeha u školi pokazala je donekle spolno različite obrasce tijekom školovanja. Većina statistički značajnih koeficijenata korelacije bili su relativno viših vrijednosti kod dječaka nego kod djevojčica i viši u nižim razredima negoli u višim razredima kod oba spola. Verbalne sposobnosti (WISC) su pokazale dosljedno najjaču povezanost, ali se značajnom pokazala i neurofiziološka zrelost (testovi KOHS i LB), pogotovo kod dječaka.

intelektualne sposobnosti; predškolska djeca; školski uspjeh

nije evidentirano

engleski

Intellectual abilities in preschool children and later school achievement

nije evidentirano

intellectual abilities; preschool children; school achievement

nije evidentirano

Podaci o prilogu

215-215.

2008.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

1330-1403

Podaci o skupu

37. simpozij Hrvatskog društva za dječju neurologiju

predavanje

28.11.2008-29.11.2008

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija

Indeksiranost