Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga psihološke dijagnostike u određivanju radne terapije (CROSBI ID 579828)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Bilać, Snježana ; čarija, Dina ; Puljiz, Tatjana ; Sajfert, Lidija Uloga psihološke dijagnostike u određivanju radne terapije // Prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija – kroz interdisciplinarnost. Knjiga sažetaka 15. godišnje konferencije hrvatskih psihologa / Kongresni odbor (ur.). Cavtat: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2007. str. 29-29

Podaci o odgovornosti

Bilać, Snježana ; čarija, Dina ; Puljiz, Tatjana ; Sajfert, Lidija

hrvatski

Uloga psihološke dijagnostike u određivanju radne terapije

Radna terapija (RT) je dio interdisciplinarnog tretmana u re/habilitaciji djece s različitim razvojnim odstupanjima, koja su posljedica ranog oštećenja mozga. Cilj RT je poticanje djetetovih funkcionalnih sposobnosti u svim područjima njegova života. Psiholog je dio dijagnostičkog tima, koji utvrđuje različita funkcionalna odstupanja kod djeteta, ali i njegovih preostalih sposobnosti i potencijala za daljnji razvoj. Cilj ovog rada jest prikazati ulogu psihološke dijagnostike u određivanju RT. Psiholog opaža i procjenjuje cjelokupno ponašanje djeteta korištenjem različitih dijagnostičkih tehnika. U dobi do 4 godine starosti djeteta određuje se opći razvojni status djeteta, kao i razvoj po različitim područjima razvoja te različita kvalitativna odstupanja u razvojnim područjima. U starijoj dobi, uz razvojni status, određuje se opći intelektualni status, verbalne i neverbalne te specifične intelektualne sposobnosti. Uz razvojne i kognitivne mjere, procjenjuju se kontakt, komunikacija, emocionalne reakcije te funkcija pažnje i kontrole ponašanja. Najčešće psihološke indikacije za uključivanje djeteta u RT su kvantitativna ili kvalitativna odstupanja u području spretnosti ruku i fine okulomotorike, u području vidne percepcije, vidno – prostorne integracije te odstupanja u kontroli ponašanja i pažnji. U radu će se na uzorku od 213 djece usporediti najčešće početne indikacije za RT sa indikacijama prilikom zadnjeg psihološkog pregleda, te preporučeni primjereni oblici poticanja razvoja djece kao dio evaluacije (re)habilitacijskog programa. U interpretaciji prikupljenih podataka pristupa se s aspekta dječje neuropsihologije pa se vodi računa o medicinskom stanju i tretmanu, uvjetima u kojima dijete odrasta, njegovom ponašanju, roditeljskim postupcima i stilovima ponašanja. To doprinosi diferencijalnoj dijagnostici i stvaranju psihološkog profila djeteta, s njegovim snagama i slabostima. Rezultat dijagnostičkog procesa treba biti konstruktivna akcija za dobrobit djeteta, kao što je sudjelovanje u izradi primjerenog habilitacijskog programa, te preporuka primjerenih uvjeta razvoja i odgojnih postupaka.

psihološka dijagnostika; radna terapija kod djece; razvojni i kognitivni status; pažnja i ponašanje

nije evidentirano

engleski

The psychological diagnostic by inclusion in occupational therapy

nije evidentirano

psychodiagnostic; occupational therapy in children; developmental and cognitive status; attention and behavior

nije evidentirano

Podaci o prilogu

29-29.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija – kroz interdisciplinarnost. Knjiga sažetaka 15. godišnje konferencije hrvatskih psihologa

Kongresni odbor

Cavtat: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

Podaci o skupu

15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija – kroz interdisciplinarnost"

predavanje

14.11.2007-17.11.2007

Cavtat, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija