Popravne radnje (4.10), preventivne radnje (4.11), neprekidno poboljšanje (4.12) (CROSBI ID 44558)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Šimundić, Ana-Maria
hrvatski
Popravne radnje (4.10), preventivne radnje (4.11), neprekidno poboljšanje (4.12)
Akreditirati medicinsko-biokemijski laboratorij prema normi HRN EN ISO 15189, znači obvezati se na upravljanje kvalitetom, uvesti sustav upravljanja kvalitetom i na taj način osigurati da laboratorij pruža usluge (npr. savjetodavne usluge pri izboru testa ili interpretaciji nalaza) i proizvode (nalaze laboratorijskih ispitivanja) koji u potpunosti zadovoljavaju potrebe i očekivanja svojih korisnika (bolesnici i medicinsko osoblje). Temeljna je značajka svakog akreditiranog laboratorija, neprekidno poboljšanje kvalitete svojih usluga i proizvoda, povećanjem učinkovitosti, smanjenjem pogrešaka i gubitaka, uklanjanjem slabih točaka sustava, prepoznavanjem kritičnih procesa i aktivnosti te konačno smanjenjem rizika na najmanju moguću razinu. Norma HRN EN ISO 15189 propisuje zahteve kojima se omogućuje sustavno prepoznavanje i uklanjanje pogrešaka te smanjenje rizika. Ti su zahtjevi sadržani u točkama: 4.10 Popravne radnje, 4.11 Preventivne radnje, 4.12 Neprekidno poboljšanje. Uprava laboratorija mora definirati pokazatelje kvalitete koje će pratiti tijekom vremena. Kako bi se osigurao odgovarajući nadzor nad svim segmentima sustava, nužno je pratiti pokazatelje djelotvornosti svih procesa: ključnih, strateških i pomoćnih. Pokazatelje kvalitete potrebno je periodički analizirati, pratiti trendove i procjenjivati ih u odnosu na unaprijed zadane kriterije prihvatljivosti. Praćenje pokazatelja kvalitete dio je neprekidnog mehanizma poboljšanja svakog sustava koji se obavezao na upravljanje kvalitetom (Slika 1.). Svaki laboratorij mora definirati svoje ciljeve i očekivanja (engl. plan). Ciljevi su neposredno povezani s razinom usluge i kvalitetom proizvoda. Kako bi zadovoljio postavljene kriterije, definiraju se radni procesi i procedure (engl. do). Pokazatelji kvalitete mjere učinkovitost definiranih i uspostavljenih procesa (engl. check), pri čemu se rezultati uspoređuju sa unaprijed zadanim očekivanjima. Ukoliko se ustanovi da izvjesni proces nije u skladu s očekivanjima, analizira se uzrok (engl. act) i pokreće popravna i/ili preventivna radnja. Popravna radnja ima za posljedicu promjenu procedura, čiju učinkovitost iznova treba procijeniti pokazateljima kvalitete. Na taj način krug se zatvara i proces se nastavlja.
akreditacija, neprekidno poboljšanje
nije evidentirano
engleski
Corrective actions (4.10), preventive actions (4.11), continuous improvement (4.12)
nije evidentirano
accreditation, continuous improvement
nije evidentirano
Podaci o prilogu
85-88.
objavljeno
Podaci o knjizi
Akreditacija medicinsko-biokemijskog laboratorija
Galjanić, Slobodan ; Vukasović, Ines ; Flegar Meštrić, Zlata
Zagreb: Medicinska naklada
2010.
978-953-7468-13-2