Povezanost uspješnosti vještine čitanja s nekim aspektima fonološkog razvoja (CROSBI ID 177338)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Blaži, Draženka ; Buzdum, Iva ; Kozarić-Ciković, Marijana
hrvatski
Povezanost uspješnosti vještine čitanja s nekim aspektima fonološkog razvoja
Na uzorku od 36 ispitanika učenika 2. razreda redovne osnovne škole ispitivana je povezanost fonoloških varijabli i vještine čitanja. Fonološke varijable obuhvatile su zadatke: artikulacije glasova, ponavljanja riječi i logatoma, brisanja suglasnika te glasovnu rašlčambu i glasovno stapanje. Vještina čitanja ispitana je tekstom za 2. razred redovne osnovne škole. Očekivalo se pronalaženje povezanosti između fonoloških varijabli i vještine čitanja. Statističkom obradom rezultata dobiveni su podaci prema kojima vještina čitanja nije statistički značajno povezana s artikulacijom glasova i glasovnom raščlambom, ali postoji statistički značajna povezanost vještine čitanja i ponavljanja riječi i logatoma, brisanja fonema te glasovnog stapanja.
fonološki razvoj; vještina čitanja; učenici 2. razreda redovne osnovne škole
nije evidentirano
engleski
Correlation between reading skills and some aspects of phonological development
nije evidentirano
phonological development; reading skills; 2nd grade pupils; primary school
nije evidentirano