Kanali distribucije i obilježja tržišta ekoloških prehrambenih proizvoda (CROSBI ID 579563)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Brčić-Stipčević, Vesna ; Petljak, Kristina ; Guszak, Irena
hrvatski
Kanali distribucije i obilježja tržišta ekoloških prehrambenih proizvoda
Posljednjih je deset godina povećano zanimanje kako znanstvene, tako i šire javnosti za ekološku poljoprivredu. Ekološka poljoprivreda cjelovit je sustav poljoprivrednog gospodarenja koji potiče prirodnu aktivnost tla, ekološkog sustava i ljudi, ekološke procese, bioraznolikost i prirodne cikluse. Pri tome uvažava lokalne uvjete i isključuje inpute koji ne potječu s ekološkog gospodarstva. Dostupni statistički podaci pokazuju da se ekološkom poljoprivredom bavi 1, 8 milijuna proizvođača u 160 zemalja svijeta. Udio površina pod ekološkim uzgojem u poljoprivrednim površinama i broj ekoloških gospodarstava kontinuirano rastu. Razvojem ekološke poljoprivrede, odnosno povećanjem ekološke proizvodnje, razvija se i tržište ekoloških prehrambenih proizvoda. Ključni čimbenik za rast tržišta ekoloških prehrambenih proizvoda, uz informiranost potrošača, je distribucija ekoloških prehrambenih proizvoda. Unutar kanala distribucije, upravo se maloprodaja smatra najvažnijom za daljnji rast tog tržišta. Zbog nedovoljne istraženosti područja distribucije ekoloških prehrambenih proizvoda, cilj rada je dati sistematičnu podjelu kanala distribucije ekoloških prehrambenih proizvoda na direktne, indirektne i nastajuće kanale distribucije. Nadalje, u radu su opisani kanali distribucije ekoloških prehrambenih proizvoda u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD) i u Europi. Detaljno je analizirana podjela tržišta ekoloških prehrambenih proizvoda u Europi na zasićena, rastuća i stvarajuća tržišta, uz osvrt na najznačajnije kanale distribucije ekoloških prehrambenih proizvoda na pojedinim nacionalnim tržištima.
ekološki prehrambeni proizvodi; kanali distribucije; SAD; Europa
nije evidentirano
engleski
Distribution channels and characteristic of organic food market
nije evidentirano
organic food; distribution channel; US; Europe
nije evidentirano
Podaci o prilogu
111-125.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu
Segetlija, Zdenko ; Karić, Marijan ; Barković, Dražen ; Runzheimer, Bodo ; Laroque, Cristoph ; Ljubić, Frano ; Lamza-Maronić, Maja ; Mulej, Matijaž ; Novak, Ninoslav ; Potočan, Vojko ; Turkalj, Željko
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
977-1847-361-005
Podaci o skupu
Međunarodni znanstveni skup Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu (Business Logistics in Modern Management)
predavanje
20.10.2011-20.10.2011
Osijek, Hrvatska