Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 543503

Kanali distribucije i obilježja tržišta ekoloških prehrambenih proizvoda


Brčić-Stipčević, Vesna; Petljak, Kristina; Guszak, Irena
Kanali distribucije i obilježja tržišta ekoloških prehrambenih proizvoda // Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu / Segetlija, Zdenko ; Karić, Marijan ; Barković, Dražen ; Runzheimer, Bodo ; Laroque, Cristoph ; Ljubić, Frano ; Lamza-Maronić, Maja ; Mulej, Matijaž ; Novak, Ninoslav ; Potočan, Vojko ; Turkalj, Željko (ur.).
Osijek, Republika Hrvatska: Ekonomski fakultet Osijek, 2011. str. 111-125 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Kanali distribucije i obilježja tržišta ekoloških prehrambenih proizvoda
(Distribution channels and characteristic of organic food market)

Autori
Brčić-Stipčević, Vesna ; Petljak, Kristina ; Guszak, Irena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu / Segetlija, Zdenko ; Karić, Marijan ; Barković, Dražen ; Runzheimer, Bodo ; Laroque, Cristoph ; Ljubić, Frano ; Lamza-Maronić, Maja ; Mulej, Matijaž ; Novak, Ninoslav ; Potočan, Vojko ; Turkalj, Željko - Osijek, Republika Hrvatska : Ekonomski fakultet Osijek, 2011, 111-125

ISBN
977-1847-361-005

Skup
Međunarodni znanstveni skup Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu (Business Logistics in Modern Management)

Mjesto i datum
Osijek, Republika Hrvatska, 20.10.2011.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Ekološki prehrambeni proizvodi; kanali distribucije; SAD; Europa
(Organic food; distribution channel; US; Europe)

Sažetak
Posljednjih je deset godina povećano zanimanje kako znanstvene, tako i šire javnosti za ekološku poljoprivredu. Ekološka poljoprivreda cjelovit je sustav poljoprivrednog gospodarenja koji potiče prirodnu aktivnost tla, ekološkog sustava i ljudi, ekološke procese, bioraznolikost i prirodne cikluse. Pri tome uvažava lokalne uvjete i isključuje inpute koji ne potječu s ekološkog gospodarstva. Dostupni statistički podaci pokazuju da se ekološkom poljoprivredom bavi 1, 8 milijuna proizvođača u 160 zemalja svijeta. Udio površina pod ekološkim uzgojem u poljoprivrednim površinama i broj ekoloških gospodarstava kontinuirano rastu. Razvojem ekološke poljoprivrede, odnosno povećanjem ekološke proizvodnje, razvija se i tržište ekoloških prehrambenih proizvoda. Ključni čimbenik za rast tržišta ekoloških prehrambenih proizvoda, uz informiranost potrošača, je distribucija ekoloških prehrambenih proizvoda. Unutar kanala distribucije, upravo se maloprodaja smatra najvažnijom za daljnji rast tog tržišta. Zbog nedovoljne istraženosti područja distribucije ekoloških prehrambenih proizvoda, cilj rada je dati sistematičnu podjelu kanala distribucije ekoloških prehrambenih proizvoda na direktne, indirektne i nastajuće kanale distribucije. Nadalje, u radu su opisani kanali distribucije ekoloških prehrambenih proizvoda u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD) i u Europi. Detaljno je analizirana podjela tržišta ekoloških prehrambenih proizvoda u Europi na zasićena, rastuća i stvarajuća tržišta, uz osvrt na najznačajnije kanale distribucije ekoloških prehrambenih proizvoda na pojedinim nacionalnim tržištima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
067-0672345-2343 - Modeliranje distribucijskih kanala za ekološke proizvode i zaštita potrošača uRH (Vesna Brčić-Stipčević, )

Ustanove
Ekonomski fakultet, Zagreb