Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 543173

Upotreba fuzzy upravljača u određivanju kapaciteta naplatnih postaja na autocestama


Matulin, Marko; Mrvelj, Štefica; Gold, Hrvoje
Upotreba fuzzy upravljača u određivanju kapaciteta naplatnih postaja na autocestama // Tridesetprvi skup o prometnim sustavima s međunarodnim sudjelovanjem AUTOMATIZACIJA U PROMETU 2011 / Željko Šakić (ur.).
Zagreb: KoREMA, 2011. str. 33-37 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Upotreba fuzzy upravljača u određivanju kapaciteta naplatnih postaja na autocestama
(Using a fuzzy based controller for determining tollbooth capacity on motorways)

Autori
Matulin, Marko ; Mrvelj, Štefica ; Gold, Hrvoje

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Tridesetprvi skup o prometnim sustavima s međunarodnim sudjelovanjem AUTOMATIZACIJA U PROMETU 2011 / Željko Šakić - Zagreb : KoREMA, 2011, 33-37

ISBN
978-953-6037-63-6

Skup
Tridesetprvi skup o prometnim sustavima s međunarodnim sudjelovanjem AUTOMATIZACIJA U PROMETU 2011

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15-20.11.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Fuzzy logika; naplatne postaje; kapacitet; razina usluge
(Fuzzy logic; tollbooth; capacity; level of service)

Sažetak
Naplatne postaje na autocestama predstavljaju posebne objekte prometne infrastrukture. Posljedice neadekvatno raspoređenog kapaciteta naplatnih postaja na području naplate, u pojedinom smjeru vožnje, odražavaju se na čekanje korisnika u redu, tj. na razinu usluge (LoS - Level of Service). Nakon provedene analize sustava posluživanja na područjima naplate, predložen je novi način određivanja potrebnog broja naplatnih postaja ovisno o prometnom opterećenju u svakom smjeru vožnje, upotrebom neizrazite (fuzzy) logike. Ulazne veličine u fuzzy upravljač koji odlučuje o potrebnom kapacitetu, tj. o potrebnom broju naplatnih postaja su: odstupanje trenutne veličine reda od dozvoljene (definirane pojedinim razredom LoS-a) i promjena veličine reda u dva susjedna petnaestominutna intervala promatranja. Pokazano je da upravljač dobro određuje kapacitet sustava, te je sposoban svesti varijacije u razini usluge u dva susjedna petnaestominutna intervala na minimum.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
135-1352598-2581 - Metodologija razvoja integriranih adaptivnih transportno-logističkih sustava (Sadko Mandžuka, )

Ustanove
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb