Interkulturalna kompetencija u nastavi stranih jezika – problemi i perspektive razvoja kurikula (CROSBI ID 44456)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Petravić, Ana
hrvatski
Interkulturalna kompetencija u nastavi stranih jezika – problemi i perspektive razvoja kurikula
Interkulturalna kompetencija uključena je kao važan odgojno-obrazovni cilj u kurikule za strane jezike širom Europe. To svjedoči o obrazovnopolitičkim, jezičnopolitičkim i glotodidaktičkim pokušajima promišljanja zadaća nastave stranih jezika u uvjetima procesa globalizacije i internacionalizacije. No za teorijski utemeljeno planiranje i razvoj kurikula zasada još uvijek nedostaju šire prihvaćene, glotodidaktički provjerene osnove glede određenja cilja i progresije u razvoju interkulturalne kompetencije. Polazeći od toga stanja, prilog se bavi glotodidaktičkim modelima interkulturalne kompetencije i prijedlozima progresije stjecanja interkulturalne kompetencije relevantnima za nastavu stranih jezika, koji mogu poslužiti kao oslonac za peciziranje sastavnica interkulturalne kompetencije i za određivanje njihove progresije u kurikulima za strane jezike. Ta se problematika oprimjeruje obrazovnim standardima za strane jezike kao sastavnom dijelu hrvatskoga Nacionalnog okvirnog kurikuluma za predškoski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje (2010.). Zaključno se navode neke pretpostavke za osiguranje mjesta interkulturalne kompetencije u nastavi stranih jezika.
nastava stranih jezika, interkulturalna kompetencija, planiranje i razvoj kurikula, obrazovni standardi, određenje ciljeva i progresije
Knjiga je na njemačkom jeziku paralelno objavljena u Njemačkoj u izdanju nakladnika Waxmann, Münster / New York / München / Berlin, 2011. ISBN 978-3-8309-2586-6
engleski
Intercultural competence in foreign language teaching – problems and perspectives of curriculum development
nije evidentirano
foreign language teaching, intercultural competence, curricula planning and development, educational standards, definition of goals and progression
nije evidentirano
Podaci o prilogu
97-120.
objavljeno
Podaci o knjizi
Europsko obrazovanje - koncepti i perspektive iz pet zemalja
Domović, Vlatka ; Gehrmann, Zygfryd Eckardt ; Helmchen, Jürgen ; Krüger-Potratz, Marianne ; Petravić, Ana
Zagreb: Školska knjiga
2011.
978-953-0-61951-7