Evaluacija modela stručnog usavršavanja ravnatelja srednjih škola Republike Hrvatske u školskom menadžmentu (CROSBI ID 367812)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Đaković, Oleg
Staničić, Stjepan
hrvatski
Evaluacija modela stručnog usavršavanja ravnatelja srednjih škola Republike Hrvatske u školskom menadžmentu
Temeljem provedene teorisjke analize modela stručnog usavršavanja ravnatelja u području školskog menadžmenta dobiven je pregled pogleda, spoznaja, različitih pristupa i praktičnih iskustava pojedinih "škola", autora i država. Analizom se došlo do relevantnih zaključaka o trendovima suvremenog stručnog usavršavanja ravnatelja, grupiranju postojećih modela s obzirom na ravnateljevo radno isksutvo te cilejvima stručnog usavršavanja ravnatelja srednjih škola. empirijskom analizom postojećeg sustava modela stručnog usavršavanja ravnatelja srednjih škola RH u školskom menadžmentu utvrđeno je kako su ispitani ravnatelji pridali važnost svim modelima stručnog usavršavanja te značaju koje stručno usavršavanje ima u razdoblju neposredno nakon preuzimanja dužnosti. Kao najveći nedostatak postojećeg sustava modela ispitani ravnatelji srednjih škola RH istaknuli su nepostojanje modela mentorskog vođenja, kao značajnog modela na samom početku i prvim godinama ravnateljskog mandata. Najveći su značaj stručnom usavršavanju u školskom menadžmentu pridali ravnatelji s manje godina ravnateljskog staža. Analizirana je i finansijska opravdanost uvođenja novog hipotetičkog modela stručnog usavršavanja ravnatelja srednjih škola RH u školskom menadžmentu. Usporedbom analize realnih financijskih troškova potrebitih za godišnje stručno usavršavanje ravnatelja srednjih škola u školskom menadžmentu u postojećem sustavu modela stručnog usavršavanja sa simnulacijom godišnjih financijskih troškova predloženog hipotetičkog modela, ustanovljeno je kako postoji i finansijka opravdanost uvođenja novog hipotetičkog modela.
školski menadžment; stručno osposobljavanje i usavršavanje ravnatelja; vođenje; vodstvo; rukovođenje; transformacijsko vodstvo; kompetencijski standardi; modeli stručnog osposobljavanja i usavršavanja ravnatelja; mentorstov; modul; modularno stručno usavršavanje
nije evidentirano
engleski
An Evaluation of Professional Development Models in School Management for Secondary School Principals in the Republic of Croatia
nije evidentirano
school management; education and training of principals; management; leadership; management; transformational leadership; competence standards; models of education and training of principals; modules; modular vocational training
nije evidentirano
Podaci o izdanju
271
04.11.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Rijeci
Rijeka