Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Metafora kao odsustvo značenja u javnoj komunikaciji (CROSBI ID 579152)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Marot Kiš, Danijela ; Palašić, Nikolina Metafora kao odsustvo značenja u javnoj komunikaciji. 2011

Podaci o odgovornosti

Marot Kiš, Danijela ; Palašić, Nikolina

hrvatski

Metafora kao odsustvo značenja u javnoj komunikaciji

Od aristotelovske tradicije proučavanja metafore kao ukrašenoga, neobičnoga govora do suvremenih (kognitivnih) teorija kojima se metafori pridaje uloga posredovanja/konkretiziranja apstraktnih pojmova i pojava, metafora ostaje sredstvom obogaćivanja jezika, znakom njegove ukorijenjenosti u osjetilni čovjekov doživljaj svijeta i pokazateljem načina funkcioniranja literarnoga uma. Polazeći od pretpostavki kako metafora doista jest proizvod interakcije ljudskoga uma, tjelesnosti i složenih koncepata svijeta u čovjekovu okruženju, doista je možemo proučavati kao temeljno obilježje jezičnoga izražavanja, dakle ne isključivo literarnoga, već i svakodnevno komunikacijskoga. Metafora nam tako u mnogobrojnim svojim oblicima ukazuje na osjetilne temelje čovjekova razumijevanja svijeta i njegova nastojanja da kategorije toga svijeta objasni povezivanjem poznatoga s nepoznatim, jednostavnoga sa složenim i konkretnoga s apstraktnim. Tako metafora oživotvoruje jezik/govor i podaruje mu dinamičnost. Jezik svakodnevne javne komunikacije (publicistika, medijski govor, politički govor) obiluje metaforikom u rasponu od konceptualnih metafora do bogato ukrašenih stilskih figura. Dok je jednima cilj govor učiniti razumljivijim, druge su u službi prenaglašavanja značenja (ali i ironiziranja i sl.). Učestalo pojavljivanje određenih metaforičkih sklopova u javnome govoru može međutim proizvesti i suprotan efekt – osiromašivanja značenja, odnosno postati oznakom govora „bez pokrića“. U tom slučaju metafora postaje sama sebi svrhom, ne prizivajući dodatna značenja i ne asocirajući na bogatstvo sadržaja sažeto u njezinu izrazu. Cilj je ovoga rada detektirati spomenutu vrstu metaforike, opisati način njezina funkcioniranja i dovesti je u vezu s konceptualnom metaforom kojoj se kao struktura siromašna značenjem suprotstavlja.

metafora; mapiranje; značenje; politički govor

nije evidentirano

engleski

Metaphor as an absence of meaning in public communication

nije evidentirano

metaphor; mapping; meaning; political speech

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Prvi bosanskohercegovački slavistički kongres

predavanje

25.05.2011-28.05.2011

Sarajevo, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Filologija