Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Schools in promotion of Education for Sustainable Development (CROSBI ID 367736)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Anđić, Dunja Schools in promotion of Education for Sustainable Development / prof. dr. sc.Vinka Uzelac (mentor); Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2011

Podaci o odgovornosti

Anđić, Dunja

prof. dr. sc.Vinka Uzelac

engleski

Schools in promotion of Education for Sustainable Development

SAŽETAK U teorijskom dijelu rada analiziraju se temeljne značajke koncepcije održivog razvoja kroz povijesni pregled najznačajnijih teorijskih postavki, pristupi koncepciji kao razvojnom, vremenskom, višedimenzionalnom i općedruštvenom globalnom konceptu, pregled modela i dimenzija, njihov razvoj, te implikacije na sustav odgoja i obrazovanja. U posebnim poglavljima daje se pregled ključnih promjena, značajki i holističkih pristupa u kontekstu razvoja odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u osnovnim školama. Prikazuju se i analiziraju sastavnice održivih škola i eko-škola kao najznačajnijih modela holističkih pristupa u školama. Posljednje poglavlje u teorijskom dijelu rada nudi globalni, međunarodni i nacionalni pregled stanja i razvoja odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u sustavima odgoja i obrazovanja, posebno u školama, te pregled programa, projekata eko-škola i postojećih istraživačkih trendova. U empirijskom dijelu rada, uz metodologiju kojom se izvršilo istraživanje, prikazuju se rezultati istraživanja o stanju odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u službenim dokumentima osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj, stanju u realizaciji sadržaja odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u osnovnim školama koje je uključivalo ispitivanje stavova i mišljenja učitelja osnovne škole, utvrđivanje statusa škola s obzirom na realizaciju međunarodnog programa eko-škola te procjenu nedostataka i/ili prepreka u realizaciji sadržaja odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u osnovnim školama. Također se prikazuju rezultati dobiveni ispitivanjem stanja i razina stručnog usavršavanja učitelja osnovnih škola u području odgoja i obrazovanja za održivi razvoj koji su uključivali procjene pojedinih tipova stručnog usavršavanja, procjene razina osposobljenosti za odgojno-obrazovni rad u području održivog razvoja, procjene postignute razine kompetencija odgoja i obrazovanja za održivi razvoj i procjene postignute razine znanja s obzirom na županiju, djelatnost u školama, stručnu spremu, radno iskustvo i status škole. Istraživanje je bilo usmjereno i na utvrđivanje razina razvoja i implementacije dimenzija održivosti u osnovnim školama te elemenata školskog rada koji doprinose značajnijoj implementaciji dimenzija održivosti u školskom radu. Kroz ispitivanje stavova i mišljenja učitelja osnovnih škola dobili smo uvid u značajne aspekte budućeg rada škola u odgoju i obrazovanju za održivi razvoj. Uz zaključke rada naznačili smo smjernice za unaprjeđivanje pojedinih aspekata rada škola u području odgoja i obrazovanja za održivi razvoj. U radu su se primijenile deskriptivna metoda, te kvantitativna metoda koja je obuhvaćala statističke postupke izračunavanja inferencijalne i multivarijantne statistike (faktorske analize, jednosmjerne analize varijanci, Kruskal-Wallis, Mann-Withneyev U test, t-test, multiregresijske analize). Istraživanje je rezultiralo bitnim spoznajama o stanju i budućnosti razvoja odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u školama, ukazalo na nedostatke i/ili prepreke, ali i mogućnosti za razvoj i imeplmentaciju dimenzija održivosti, ukazalo na značaj statusa eko-škola, te elemenata školskog rada potrebnih za razvoj i unaprjeđenje holističkog pristupa u implementaciji odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u školama i usmjerenih ka konstrukciji održivijih škola budućnosti.

education for sustainable devlopment; dimensions of sustainability; teachers in primary schools; eco-schools; sustainable schools.

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

339

18.01.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Pedagogija